جمعه 31 فروردين 1403

بيانيه تاريخي كشورهاي عضو ياتا براي مقابله با بحران اقتصادجهاني

  تاريخ:بيست و دوم خرداد 1387 ساعت 14:58   |     کد : 1109   |     مشاهده: 591
به گزارش صنعت نیوز، درپي افزايش قيمت نفت و تشديد نگراني‌ها از بحران‌اقتصاد جهاني؛ شرکتهاي هواپيمايي عضو ياتا خواستار اقدام فوق‌العاده دولتها براي نجات برخي شرکتها از خطر ورشکستگي شدند.

به گزارش صنعت نیوز، درپي افزايش قيمت نفت و تشديد نگراني‌ها از بحران‌اقتصاد جهاني؛ شرکتهاي هواپيمايي عضو ياتا خواستار اقدام فوق‌العاده دولتها براي نجات برخي شرکتها از خطر ورشکستگي شدند. 

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز،  به گزارش اتحاديه حمل و نقل هوايي بين‌المللي درپي تشديد علائم بحران مالي و رکود اقتصادي و مخاطرات پيش رو، رهبران خطوط هوايي جهان به اتفاق آرا بيانيه مشترکي را امضا و منتشر کردند که در آن به ضرورت مسئوليت‌پذيري دولتها در حل مشکلات پيش رو تاکيد شده است.

در اين بيانيه از مسئولان دولتها، خطوط هوايي دعوت شده است با تلاش براي اقدام سريع براي بقاي صنايع هوايي دربرابر بحران رو به رشد مالي کمک کنند.

اين بيانيه در شصت و چهارمين اجلاس سالانه ياتا منتشر شده است.

در اين نشست "فرناندو پينتو" از روساي ياتا و اهل پرتغال گفت:« اکنون شرايط فوق‌العاده‌اي براي اقدامات فوق‌العاده است. خطوط هوايي موتور رشد جهاني هستند و بروز هرگونه شکست و ناتواني در اين سازمانها به‌معناي بروز امواج شوک‌آور در اقتصاد جهاني خواهد بود

 بيانيه رهبران خطوط هواپيمايي درپي بروز بحران مالي اخير ناشي از افزايش بهاي نفت که سبب بروز اختلال در عمليات اين شرکتها و يا نگراني از ورشکستگي برخي از آنها صورت گرفته است که به‌گفته پينتو برخي از آنها براي مدت زيادي قادر به ادامه حيات نخواهند بود.

انجام اقداماتي نظير کاهش ماليات از سوي دولتها، سرمايه‌گذاري دولتي براي مدرنيزه کردن فوري زيرساختها در حمل و نقل هوايي و حذف مقررات کهنه که سبب ايجاد موانع و محدوديتهاي مرزي برسر شکل‌گيري خطوط هوايي مي‌شود، ازجمله درخواستهايي است که در اين بيانيه مطرح شده است.  

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/1109
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است