چهارشنبه 29 فروردين 1403

حمایت از سرمایه گذاران مسکن اجاره ای

  تاريخ:بيست و هشتم خرداد 1387 ساعت 12:17   |     کد : 1323   |     مشاهده: 637
به گزارش صنعت نیوز، آیین نامه حمایت از سرمایه گذاری و عرضه مسکن اجاره ای دراجرای برنامه های طرح جامع مسکن به منظور سازمان دادن به بازار اجاره و افزایش سهم واحدهای اجاره ای در واگذاری مصرف خانوار تصویب شد.

به گزارش صنعت نیوز، آیین نامه حمایت از سرمایه گذاری و عرضه مسکن اجاره ای دراجرای برنامه های طرح جامع مسکن به منظور سازمان دادن به بازار اجاره و افزایش سهم واحدهای اجاره ای در واگذاری مصرف خانوار تصویب شد.

 به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، براساس این مصوبه که در جلسه شورای مسکن به ریاست محمود احمدی نژاد رئیس جمهور تصویب شد، هدف از تدوین این آئین نامه برقراری تسهیلات لازم به منظور افزایش سرمایه گذاری و عرضه واحدهای اجاره ای جدید است.

 همچنین وزارت مسکن و شهرسازی موظف شد نیاز مناطق و شهرهای مختلف کشور را برآورد کند و برنامه اجرایی تحقق هدف طرح را از طریق اتخاذ تصمیمات لازم برای استقرار نظام اجاره ای با رویکرد گروه های کم درآمد مطابق این آیین نامه اعمال کند.

براساس مصوبه شورای مسکن، تسهیلات موضوع این آیین نامه، شامل تمام اشخاص حقوقی و حقیقی می‌شود.

به موجب این مصوبه به اشخاصی که به ساخت مسکن (با زیربنای حداکثر 75 مترمربع) اقدام و به مدت حداقل 5 سال این واحدها را به صورت اجاره واگذار کنند، علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی معادل 80 درصد هزینه ساخت، زمین به صورت اجاره ای واگذار می شود.

همچنین بر اساس یکی دیگر از مواد این مصوبه مقرر شد برای حمایت از ورود نهادهای عمومی غیر دولتی به ویژه در شهرهای با جمعیت بیش از250 هزار نفر به بخش مسکن اجاره ای ، در این شهر ها به احداث واحدهای مسکونی و میانگین حداکثر 75 متر مربع و بهره برداری اجاره ای از آنها حداقل به مدت 10 سال به گروههای هدف یعنی گروه های کم درآمد، زوج های جوان و زنان سرپرست خانوار اقدام کنند.

وزارت مسکن و شهرسازی علاوه بر تسهیلات و امکانات پیش بینی شده در این آیین نامه به تأمین تا 20 درصد هزینه احداث واحدها در قالب کمک های اعتباری اقدام خواهد کرد.

براساس یکی دیگر از تصمیمات شورای مسکن ، اشخاص موضوع این آیین نامه موظفند در دوره تعهد، قراردادهای اجاره سالانه خود را در بانک اطلاعات املاک و ساختمان کشور ثبت کند درغیر این صورت تسهیلات و سایر حمایت های مقرر در این آیین نامه بر مبنای قیمت روز محاسبه خواهد شد.

شورای مسکن در تصمیم دیگری مقرر داشت 4 درصد از نرخ سود تسهیلات بانکی موضوع این آیین نامه در دوره ساخت و تقسیط سهم الشراکه بانک از طرف دولت تامین و پرداخت شود.

دستور العمل اجرایی این آئین نامه در وزارت مسکن و شهرسازی و با مشارکت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ابلاغ می شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/1323
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است