پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

مهلت 6 ماهه به صاحبان خانه های خالی

  تاريخ:اول تير 1387 ساعت 14:03   |     کد : 1491   |     مشاهده: 669
به گزارش صنعت و نیوز، سخنگوی دولت گفت: بر اساس مصوبه کارگروه مسکن، اشخاصی که مالک حداقل دو واحد مسکونی خالی باشند باید در مدت شش ماه، آن را بفروشند یا اجاره دهند و یا خانواده خود را در آن ساکن کنند.

به گزارش صنعت و نیوز، سخنگوی دولت گفت: بر اساس مصوبه کارگروه مسکن، اشخاصی که مالک حداقل دو واحد مسکونی خالی باشند باید در مدت شش ماه، آن را بفروشند یا اجاره دهند و یا خانواده خود را در آن ساکن کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، غلامحسین الهام در نشست خبری با خبرنگاران افزود : بر اساس مصوبه دیگر دولت همه شرکت ها و مؤسسات دولتی موظفند همه املاک و مستغلاتی را که در اختیار دارند در مدتی که دولت تعیین کرده است برای فروش عرضه کنند.

الهام تصریح کرد: از این پس املاک و مستغلات سازمان های دولتی به صورت بلوکه نمی مانند و وارد بازار می شوند.

وی همچنین با اشاره به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن که هفته گذشته رئیس جمهور ابلاغ کرد گفت: بر اساس ماده 15 این قانون وضع مالیات بر اراضی بایر با کاربری مسکونی در محدوده شهرهایی که دولت تعیین می کند سالانه مشمول مالیات به نرخ 12 درصد بر مأخذ ارزش معاملاتی می شود و مالکان این اراضی مکلفند مالیات های خود را همه ساله با تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا آخر اردیبهشت ماه پرداخت کنند.

الهام افزود: شهرداری ها نیز موظفند از هم اکنون در مدت شش ماه اراضی بایر با کاربری مسکونی مشمول ماده یاد شده را در محدوده شهرداری های خود شناسایی و آنها را به حوزه های مالیاتی محل اعلام کنند.

وی با اشاره به ماده 16 این قانون نیز گفت: بر اساس این ماده قانونی تولید مسکن برای گروه های کم درآمد و همچنین در بافت های فرسوده شهرها مشمول تخفیف 50 درصدی عوارض هزینه های ساخت، تراکم و همچنین تقسیط عوارض خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: دولت باید به برنامه ریزی و تولید و تأمین مصالح مورد نیاز بخش مسکن اقدام و از تولید مصالح استاندارد با فناوری های نوین حمایت و در صورت نیاز به واردات، مجوز واردات را بدون تعرفه صادر کند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه اخیر دولت درباره پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث به زنان گفت: بر اساس این مصوبه شرکت های بیمه از امروز موظفند خسارت وارد شده به زنان را به صورت کامل برابر دیه یک مرد مسلمان در ماه حرام پرداخت کنند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه در واقع شرکت های بیمه خسارت وارد شده به زنان را پس از تعیین حکم دادگاه به صورت مازاد پرداخت می کنند.

الهام با بیان اینکه این موضوع ارتباطی با دیه زن و مرد ندارد گفت: مصوبه دولت از امروز قابل اجراست.

تعلیق غنی سازی غیرقابل قبول است

سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه تعلیق غنی سازی بحثی غیرمنطقی و غیرقابل قبول است و پاسخ (به بسته پیشنهادی) و ادامه مذاکرات بر مبنای تعلیق نخواهد بود ، افزود : زمانبندی پاسخ به بسته پیشنهادی انجام شده است و جمهوری اسلامی ایران پس از بررسی بسته اعلام نظر خواهد کرد.

وی همچنین گفت: همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی به شکل طبیعی ادامه دارد و فعالیت های هسته ای ایران کاملا شفاف و روشن است و ایران در عین حال مذاکرات خود را درباره موضوعات مورد علاقه و مسائل مهم جهانی با کشورها ادامه می دهد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/1491
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است