پنج شنبه 30 فروردين 1403
مدرس خیابانی در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس:

کشتیرانی ستون فقرات تجارت خارجی کشور است

کشتیرانی ستون فقرات تجارت خارجی کشور است
  تاريخ:هفدهم فروردين 1401 ساعت 09:40   |     کد : 246249   |     مشاهده: 1238
به گزارش صنعت نیوز، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این است که جریان صادرات و واردات کالای کشور مختل نشود.
به گزارش صنعت نیوز، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این است که جریان صادرات و واردات کالای کشور مختل نشود.
 
محمدرضا مدرس خیابانی در نشست با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس در عسلویه استان بوشهر با اشاره به نقش راهبردی این مجموعه در تجارت دریایی و ارتباط با کشورهای مختلف، اظهار داشت: در شرایط تحریم هدف اصلی دشمن، اختلال در جریان واردات مواد اولیه و کالاهای اساسی به کشور است و خوشبختانه با تدابیر دولت همه اهداف دشمنان ناکام ماند.
 
وی کشتیرانی را ستون فقرات تجارت خارجی کشور دانست و افزود: تمام تلاش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این است که جریان صادرات و واردات کالا به کشور مختل نشود.
 
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خوشبختانه هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی در کشور ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش دشمن برای اختلال تجارت خارجی و توقف همکاری شرکت‌های حمل و نقل خارجی به‌ویژه در بخش دریایی، خوشبختانه هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی در کشور به‌وجود نیامد و این خود یک دستاورد بزرگ برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی نیز ظرفیت‌های این منطقه صنعتی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پارس جنوبی در اقتصاد کشور نقش مهم و ویژه‌ای دارد و این منطقه قطب تولید انرژی و ثروت محسوب می‌شود.
 
سخاوت اسدی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی تولید ثروت می‌کند افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری در منطقه پارس جنوبی از اولویت‌ها است لذا هیچ تفاوتی میان بخش دولتی و یا خصوصی در منطقه پارس جنوبی وجود ندارد چراکه سرمایه‌گذاری در این منطقه ضمن ایجاد ارزش افزوده ‏، برای کشور تولید ثروت می‌کند.
 
وی با اشاره به فراهم بودن ظرفیت لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری و صادرات از بنادر منطقه پارس جنوبی گفت: شرایط برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های پایین دستی و میان دستی منطقه پارس جنوبی فراهم است.
 
 
اسدی وجود اراضی مناسب، نزدیکی به خوراک اصلی و آبراهه بین‌المللی خلیج فارس را از ویژگی‌های منطقه پارس جنوبی دانست و خاطر‌نشان کرد: وجود بنادر متعدد برای تردد کشتی‌های غول‌پیکر از دیگر ظرفیت‌های مهم منطقه پارس جنوبی برای سرمایه گذاری است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی تسهیل‌گری در سرمایه‌گذاری را از مهمترین اهداف سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دانست و بیان کرد: امسال برای تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین توجه ویژه‌ای برای عملیاتی کردن آن شده و این درحالی است که راه‌اندازی صنایع پایین دستی امسال افزایش می‌یابد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/246249
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است