پنج شنبه 30 فروردين 1403

تولید لیزر فیبری توان بالا در مسیر توسعه

تولید لیزر فیبری توان بالا در مسیر توسعه
  تاريخ:پنجم ارديبهشت 1401 ساعت 12:32   |     کد : 256698   |     مشاهده: 936
به گزارش صنعت نیوز، نخستین لیزر فیبری توان بالا به همت یک شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تولید شد.
به گزارش صنعت نیوز، نخستین لیزر فیبری توان بالا به همت یک شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تولید شد.
 
مدیرعامل این شرکت نوپای دانش‌بنیان گفت: با تکیه بر دانش کارشناسان داخلی و با حمایت ستاد فوتونیک و مواد پیشرفته، بعد از تولید لیزر‌های فیبری یک کیلوواتی، به سفارش مشتریان خود، موفق به ساخت لیزر فیبری ۲ کیلوواتی برای برش و جوش در صنایع مختلف شده ایم.
 
آقای محمدجواد حکمت افزود: فناوری به کار گرفته شده در این لیزر، استفاده از ترکیب لیزر‌های یک کیلوواتی است و گرچه امکان تولید لیزر ۲ کیلوواتی تک‌ماژول نیز وجود دارد، اما ترکیب لیزر‌های یک کیلوواتی باعث بالا رفتن طول عمر این لیزر‌ها در کاربرد‌های صنعتی خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: هزینه ﺗﻤام‌شده تولید لیزر‌های فیبری در داخل کشور کمی بیشتر از قیمت ﺗﻤام‌شده نمونه‌های مشابه خارجی است، اما قیمت فروش لیزر‌های بومی در مقایسه با قیمت واردکنندگان آن، پایین‌تر است. همچنین میزان خرابی لیزر‌های فیبری خارجی، بالاست و هزینه‌های پنهان ناشی از خرابی برای مشتریان محصـولات خارجی به همراه دارد.
 
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: تولیدکنندگان خارجی با پایین آوردن کیفیت لیزر برای ایجاد یک بازار مصرفی، باعث خرابی زودهنگام لیزر‌ها می‌شوند که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، موجب از بین رفتن سرمایه صنعت‌گران خواهد شد؛ لذا تولید لیزر‌های داخلی، این نگرانی مشتریان را تا حد زیادی برطرف می‌کند چرا که امکان تعمیر لیزر‌ها در شرکت نوران صنعت وجود دارد.
 
آقای حکمت افزود: نوران صنعت مصباح نخستین شرکت ایرانی است که لیزر‌های فیبری صنعتی را روانه بازار کرده است و ﺗﻤام مراحل طراحی اپتیکی مکانیکی و الکترونیکی این لیزر را کارشناسان شرکت انجام داده اند که با حمایت‌های ستاد فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در مسیر توسعه قرار گرفته است.

http://www.sanatnews.ir/News//256698
Share

تولید لیزر فیبری توان بالا در مسیر توسعه
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است