جمعه 31 فروردين 1403

طراحی ۵۴ پلت‌فرم دیجیتال برای توسعه حمل‌ونقل هوشمند

طراحی ۵۴ پلت‌فرم دیجیتال برای توسعه حمل‌ونقل هوشمند
  تاريخ:بيست و هفتم ارديبهشت 1401 ساعت 12:34   |     کد : 267127   |     مشاهده: 809
به گزارش صنعت نیوز، فناوران کشورمان با طراحی و تولید ۵۴ پلت‌فرم دیجیتال به توسعه پایدار شهر‌ها از طریق هوشمند شدن حمل‌ونقل کمک می‌کنند.
به گزارش صنعت نیوز، فناوران کشورمان با طراحی و تولید ۵۴ پلت‌فرم دیجیتال به توسعه پایدار شهر‌ها از طریق هوشمند شدن حمل‌ونقل کمک می‌کنند.
 
حمل و نقل توسعه یافته در توسعه پایدار شهر‌ها نقشی موثر و مهم دارند و در ارتباط مستقیم با امنیت، سلامت، رفاه عمومی، اقتصاد ملی و محیط‌زیست هستند؛ بنابراین برخورداری از شبکه حمل و نقل پویا، هماهنگ و سازمان یافته یکی از معیار‌های اصلی سنجش میزان توسعه یافتگی جوامع در جهان امروز محسوب می‌شود. بر این مبنا جامعه‌ای که از شبکه حمل و نقل کارآمدتری برخوردار باشد از توسعه فراگیرتر بهره خواهد برد.
 
از این رو انتخاب شبکه های حمل‌ونقلی که منطبق با مصرف بهینه سوخت و انرژی‌های موجود و شرایط زیست محیطی باشد در اولویت اول توسعه پایدار قرار دارد. به همین دلیل در برنامه‌ریزی‌ها سعی می‌شود این مهم با شاخص‌های توسعه پایدار سازگاری بیشتری داشته باشد.
 
در حال حاضر هم ایران به این مقوله ورود کرده و در تلاش است تا با کمک فناوران خود، صنعت حمل و نقل را به شکلی هوشمند و پایدار اداره کند. این اتفاق هم با طراحی و تولید ۵۴ پلت فرم دیجیتال تا حدودی محقق شده است.
 
پلت فرم هایی، چون الوپیک (بسترآنلاین برای درخواست پیک موتوری و وانت بار)، اوبار (سرویس ترابری ارتباط بین رانندگان ماشین‌های سنگین و صاحبان بار)، تاکسی باب آنلاین قونقا، ترابر (سکوی حمل و نقل محموله‌های مبتنی بر کانتینر و سکوی ساماندهی کانتینر‌های خالی در زمان بازگشت به بنادر)، سامانه جامع تاکسی آنلاین و خدمات شهری (اسگاد)، سامانه حمل و نقل هوشمند تاچسی، سامانه نرم افزاری تاکسی چابک، سیستم سفارش تاکسی و سرویس حمل و نقل تپسی، نرم افزار تاکسی اینترنتی همتارو و...
 
پایداری شهر‌ها به عوامل متعددی از جمله شبکه حمل و نقل کارا و کارآمد وابسته است. شبکه حمل‌و‌نقل پایدار شهری باید تحرک و دسترسی را برای تمامی قشرهای مختلف شهری به طور برابر، ایمن، راحت و مناسب فراهم آورد. موضوعی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان مدنظر قرار داده است.

http://www.sanatnews.ir/News//267127
Share

طراحی ۵۴ پلت‌فرم دیجیتال برای توسعه حمل‌ونقل هوشمندطراحی ۵۴ پلت‌فرم دیجیتال برای توسعه حمل‌ونقل هوشمند
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است