چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
در سال ۱۴۰۰؛

کاهش ۱۸ درصدی صدور پروانه بهره برداری معادن

کاهش ۱۸ درصدی صدور پروانه بهره برداری معادن
  تاريخ:شانزدهم خرداد 1401 ساعت 14:50   |     کد : 267541   |     مشاهده: 897
به گزارش صنعت نیوز، بنا بر اعلام وزارت صمت، صدور پروانه بهره‌برداری معادن در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال قبل از آن بیش از ۱۸ درصد کاهش داشته است.
به گزارش صنعت نیوز، بنا بر اعلام وزارت صمت، صدور پروانه بهره‌برداری معادن در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال قبل از آن بیش از ۱۸ درصد کاهش داشته است.
 
صدور ۵۵۹ پروانه بهره برداری از معادن با میزان استخراج اسمی ۲۷ هزار و ۹۵۳ هزار تن و ایجاد اشتغال برای ۴ هزار و ۵۷۱ نفر در سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، در تعداد معادل ۱۸.۳ درصد، در بخش سرمایه گذاری معادل ۴۲.۲ درصد و در بخش اشتغال ۱۷.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
 
براساس این گزارش، بیشترین پروانه‌های بهره برداری صادره از معادن متعلق به استان‌های خراسان رضوی با ۶۱ فقره، یزد با ۵۱ فقره و فارس با ۳۶ فقره است و در بخش اشتغال نیز، بیشترین آمار اشتغال ایجاد شده مربوط به استان‌های یزد، خراسان رضوی و فارس به ترتیب با ۵۵۰، ۴۳۵ و ۴۲۳ نفر است.
 
همچنین در بخش گواهی کشف صادره نیز، ۴۸۶ گواهی کشف با هزینه اکتشافی معادل ۴ هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ برای معادن صادر شده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، ۹.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. اگرچه صدور گواهی کشف روند کاهشی داشته، اما هزینه عملیات اکتشاف برای این تعداد گواهی کشف صادره در مقایسه با سال ۱۳۹۹، رشد ۱۷۵ درصدی را تجربه کرده است. همچنین تناژ ذخیره قطعی معادن نیز ۷۱۵ هزار و ۹۵۹ هزار تن در سال ۱۳۹۹ به ۸۶۹ هزار و ۳۶۹ هزار تن در سال ۱۴۰۰ رسیده که رشد حدود ۱.۵ درصدی را نشان می‌دهد.
 
براساس این گزارش، پروانه اکتشاف صادره معادن نیز از هزار و ۲۳ فقره در سال ۱۳۹۹ به هزار و ۹۵ فقره در سال ۱۴۰۰ رسیده و معادل ۷ درصد رشد داشته که از میان ۳۱ استان کشور، بیشترین پروانه‌های اکتشاف صادر شده متعلق به خراسان جنوبی با ۱۴۱ فقره، فارس با ۹۷ فقره و سیستان و بلوچستان با ۹۴ فقره بوده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/267541
Share

کاهش ۱۸ درصدی صدور پروانه بهره برداری معادنکاهش ۱۸ درصدی صدور پروانه بهره برداری معادنکاهش ۱۸ درصدی صدور پروانه بهره برداری معادن
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است