چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

خودداری مالکان از اعزام کشتی‌های فرسوده به یار‌دهای اوراق

خودداری مالکان از اعزام کشتی‌های فرسوده به یار‌دهای اوراق
  تاريخ:هشتم مرداد 1401 ساعت 10:40   |     کد : 268556   |     مشاهده: 917
به گزارش صنعت نیوز، مالکان از اعزام کشتی‌های فرسوده و قدیمی به یارد‌های اوراق خودداری می‌کنند به همین جهت سطح بازیافت کشتی‌ها به پایین‌ترین حد در ۱۰ سال اخیر رسیده و بعید است که در کوتاه مدت این شرایط بهبود یابد.
به گزارش صنعت نیوز، مالکان از اعزام کشتی‌های فرسوده و قدیمی به یارد‌های اوراق خودداری می‌کنند به همین جهت سطح بازیافت کشتی‌ها به پایین‌ترین حد در ۱۰ سال اخیر رسیده و بعید است که در کوتاه مدت این شرایط بهبود یابد.
 
"آنیل شارما" مدیر اجرایی Global Marketing Systems (GMS) با اشاره به این موضوع که مالکان کشتی ترجیح می‌دهند به جای اوراق کشتی‌هایی که سن آن‌ها بالا است، به تخلیه و بارگیری کالا از طریق این قبیل کشتی‌ها اقدام کنند به همین دلیل از سال گذشته تا کنون نرخ اوراق کشتی‌ها به پایین‌ترین حد در ۱۰ سال اخیر رسیده است.
 
این در حالی است که با روی کار آمدن کشتی‌های سبز که تمامی مدیران خطوط کشتیرانی مصمم هستند وارد این چرخه جدید کشتی‌های سبز شوند، حمل و نقل دریایی باید از ناوگان پیر و فرسوده فعلی خلاص شود.
 
وی در ادامه یاد‌آور شد: با احتساب ورود کشتی‌های جدید به عرصۀ جابه‌جایی کالا‌ها حجم بازیافت کشتی‌ها تا سال ۲۰۲۸ باید چهار برابر افزایش یابد در حالی‌که گام‌های سست مالکان کشتی در جهت اعزام کشتی‌ها به یارد‌های اوراق باعث کُندی در تحقق این اهداف می‌شود.
 
وی پیشنهاد کرد کشور‌های ساحلی، مدیران خطوط کشتیرانی و مدیران اجرایی بخش حمل و نقل دریایی و بندری باید تسهیلاتی را برای بازیافت کشتی‌ها اختصاص دهند تا کشتی‌هایی که عمر آن‌ها به سر رسید‌ه به یارد‌های اوراق اعزام شوند و به جای آن‌ها کشتی‌های سبز با فنّاوری‌های جدید وارد عرصه خطوط بین‌الملل شوند.
 
وی در ادامه معتقد است اعزام کمتر کشتی‌ها به یارد‌های بازیافت باعث شده تا نرخ بازیافت کشتی‌ها به پایین‌ترین حد برسد که همین کار نیز باعث می‌شود تا مالکان کشتی ترجیح دهند که به جای اوراق از کشتی‌ها تا حد توان خود استفاده کنند که این کار دقیقاً قانون ۲۰۲۰ سازمان بین‌المللی دریانوردی و مقررات کربن زدایی را زیر سوأل می‌برد.
 
در این ارتباط "ریچارد مید" تحلیلگر لویدز‌لیست نیز با اشاره به اینکه حمل‌و‌نقل دریایی با ورود کشتی‌های سبز به عرصه جابه‌جایی کالا چاره‌ای جز خروج کشتی‌های قدیمی ندارد و مقاومت برخی مالکان کشتی در این زمینه جای، اما و اگر‌های زیادی دارد به نظر می‌رسد در این زمینه باید فشار‌های نظارتی به منظور قانع کردن مالکان کشتی با برنامه‌های حمایتی ادامه یابد تا صنعت حمل‌و‌نقل دریایی به. سوی یک رویکرد مشارکتی‌تر پیش برود.
 
وی در پایان پیش‌بینی می‌کند کارشناسان IMO، تحلیلگران مؤسسه تحقیقاتی و نمایندگان مؤسسات رده‌بندی با نظر‌سنجی دنبال پاسخ به این سوال باشند که چرا در حال حاضر مالکان کشتی حاضر به اسقاط کشتی نمی‌شوند.

بررسی نتایج این نظر‌سنجی می‌تواند برنامه مفیدی را بر سر راه صنعت حمل‌و‌نقل دریایی قرار دهد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/268556
Share

خودداری مالکان از اعزام کشتی‌های فرسوده به یار‌دهای اوراقخودداری مالکان از اعزام کشتی‌های فرسوده به یار‌دهای اوراق
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است