سه شنبه 4 ارديبهشت 1403

لزوم آگاه‌سازی مردم از حمایت‌های قانونی و تسهیلات ویژه نوسازی واحد‌های مسکونی

لزوم آگاه‌سازی مردم از حمایت‌های قانونی و تسهیلات ویژه نوسازی واحد‌های مسکونی
  تاريخ:دهم مرداد 1401 ساعت 11:52   |     کد : 268633   |     مشاهده: 726
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم باید از حمایت‌های قانونی و تسهیلات ارزان قیمت ویژه نوسازی واحد‌های مسکونی ناپایدار آگاهی یابند.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم باید از حمایت‌های قانونی و تسهیلات ارزان قیمت ویژه نوسازی واحد‌های مسکونی ناپایدار آگاهی یابند.
 
آقای آیینی با اشاره به سه وظیفه ستاد بازآفرینی شهری استان‌ها مبنی بر احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، گفت: وظیفه نخست، نوسازی مسکن است.
وی افزود: در حال حاضر با تعداد قابل توجهی از بنا‌های ناپایدار در محدوده‌های حاشیه‌ای و بافت فرسوده مواجهه هستیم که در کشور به بیش از دو میلیون و ۶۵۰ هزار واحد می‌رسد.
 
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به در خطر بودن جان هموطنان ساکن در منازل مسکونی ناپایدار در صورت وقوع زلزله و یا دیگر حوادث غیرمترقبه گفت: مسئولان این حوزه در کنار حمایت‌های قانونی شهرداری و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت، با تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتر، مردم را نسبت به امکانی که برای آن‌ها فراهم شده مطلع کنند.
 
آیینی دومین وظیفه این ستاد را تامین خدمات روبنایی و زیربنایی شهری بر شمرد و افزود: علاوه بر این، ستاد بازآفرینی استانی در قبال توانمندسازی جوامع و ساکنین محلات هدف مسئول هستند.
 
وی گفت: خوشبختانه در شورای اجتماعی کشور اراده‌ای برای ورود جدی به موضوع بازآفرینی شهری به ویژه در حوزه محلات حاشیه‌ای در کنار ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شکل گرفته است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مبانی قانونی کافی در زمینه بازآفرینی شهری وجود دارد و دستگاه‌ها از جمله شورای برنامه‌ریزی توسعه استان موظف هستند طبق ماده ۱۲ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، منابع لازم را برای تامین خدمات روبنایی و زیربنایی محلات هدف پیش‌بینی کنند.
 
دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به وضعیت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری، اعلام کرد: چنانچه بر اساس برنامه اقدام مشترک، دیگر دستگاه‌ها زیرسازی‌های لازم از قبیل آب و فاضلاب را انجام دهند، آمادگی داریم با تأمین قیر رایگان کمک کنیم تمامی معابر خاکی ظرف سه سال باقیمانده از عمر دولت سیزدهم بهسازی و آسفالت شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/268633
Share

لزوم آگاه‌سازی مردم از حمایت‌های قانونی و تسهیلات ویژه نوسازی واحد‌های مسکونیلزوم آگاه‌سازی مردم از حمایت‌های قانونی و تسهیلات ویژه نوسازی واحد‌های مسکونیلزوم آگاه‌سازی مردم از حمایت‌های قانونی و تسهیلات ویژه نوسازی واحد‌های مسکونی
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است