پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

عملکرد مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب تشریح شد

عملکرد مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب تشریح شد
  تاريخ:بيست و دوم مرداد 1401 ساعت 08:49   |     کد : 268849   |     مشاهده: 697
به گزارش صنعت نیوز، مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اقدامات این مدیریت در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اقدامات این مدیریت در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.
 
یونس عباسی‌لرکی گفت: با تلاش و پشتکار کارشناسان مجرب و متخصصان این مدیریت، به‌منظور صیانت در امر خطیر تولید و بهره‌برداری بهینه از تجهیزات، اقدام‌هایی شد که در بخش خدمات فنی درون‌چاهی راندن رشته تکمیلی در ۴۷ حلقه چاه، بررسی، خارج‌سازی و نصب شیر ایمنی درون‌چاهی (۳sv)، عمق‌یابی، رفع مانع، مانده‌یابی، نصب مجرابند، اندازه‌گیری فشار ایستا و بسیاری عملیات متنوع دیگر روی ۱۹۲ حلقه چاه، تعمیر ۸۵۵ مورد وسایل مختلف آزمایش چاه در کارگاه­‌های مربوطه انجام شده است.
 
 
وی ادامه داد: در بخش خدمات فنی سرچاهی انجام ۱۶۳ فقره عملیات شامل تکمیل تاج چاه، جداره‌گذاری، بررسی شیرآلات درون چاهی و ... در حضور دکل، انجام ۴۰۹ فقره عملیات شامل تعمیر شیرآلات سرچاهی و دیگر تجهیزات تاج چاه روی چاه‌­های بهره‌برداری و تعمیر ۲۸۱ مورد وسایل و تجهیزات مرتبط با تاج چاه در کارگاه مربوطه انجام شده است.
 
مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در بخش عملیات پمپ‌های ویژه و مخازن حمل نیتروژن، انجام ۳۶ فقره عملیات تأمین پمپ تراک به منظور تزریق سیالات مختلف اعم از اسید، حلال، گازوئیل، گل حفاری، آب و ...، انجام ۴۰ فقره عملیات تأمین پمپ نیتروژن به منظور فرازآوری ستون سیال درون چاه و همچنین جابجایی ۹۰۰,۴۳۸ گالن نیتروژن مایع با استفاده از مخازن ملکی حمل نیتروژن انجام شد.
 
عباس‌لرکی افزود: صرف‌نظر از ارزش راهبردی این تجهیزات که با توجه به کمبودهای موجود نقش بزرگی در جلوگیری از توقف تولید و بخش قابل توجهی از تعهدات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب دارند، صرفه اقتصادی قابل‌توجهی در پی داشته است.
 
شایان ذکر است بعضی از این تجهیزات ویژه در کلاس‌های مختلف و با آلیاژهای ویژه که براب استفاده در چاه‌های با مقدار هیدروژن سولفوره بالا (H۲S TRIM) است و در انحصار معدودی از شرکت‌های خارجی قرار داشته که این مدیریت باوجود شرایط ویژه ویروس همه‌گیر کرونا و شرایط سخت محیطی و گرمای طاقت‌فرسا با احیا و به‌کارگیری دوباره اقلام یادشده نقشی بسزا در موضوع مهم نگهداشت و تولید ایمن و پایدار در مناطق نفتخیز جنوب را ایفا می‌کند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/268849
Share

عملکرد مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب تشریح شدعملکرد مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب تشریح شدعملکرد مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب تشریح شدعملکرد مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب تشریح شد
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است