پنج شنبه 30 فروردين 1403

تامین زمین برای ساخت مسکن در هزار و ۳۱۲ شهر

تامین زمین برای ساخت مسکن در هزار و ۳۱۲ شهر
  تاريخ:بيست و پنجم مرداد 1401 ساعت 22:06   |     کد : 269001   |     مشاهده: 1166
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن در هزار و ۳۱۲ شهر خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن در هزار و ۳۱۲ شهر خبر داد.
 
آقای رضایی با بیان اینکه این سازمان موفق به تامین زمین در تمامی هزار و ۳۱۲ شهر مربوط به طرح نهضت ملی زمین و مسکن شده است، گفت: برنامه تامین زمین در استان‌هایی مانند قزوین، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به طور کامل به اتمام رسیده است.
 
سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در برخی استان‌ها مانند کردستان یا استان‌های شمال کشور به دلیل وضعیت توپوگرافی منطقه و نوع زمین‌ها باید از سیاست‌های دیگری مثل شهرک‌سازی استفاده کنیم.

تامین زمین برای ساخت مسکن در هزار و ۳۱۲ شهر
 
وی در توضیح این سیاست برای تامین زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن ادامه داد: در چنین شهر‌هایی باید مکان‌هایی را در خارج از محدوده و حریم شهر‌ها پیش‌بینی کنیم تا موضوع تامین زمین در این شهر‌ها هم به طور کامل به اتمام برسد.
 
رضایی در خصوص تاریخ تحویل پروژه‌های طرح نهضت ملی، گفت: قرارداد‌های این پروژه‌ها در استان‌ها دو ساله است و پس از گذشت دو سال از آغاز عملیات اجرایی واحد‌ها به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.
 
سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص همکاری دستگاه‌ها با سازمان ملی زمین و مسکن برای انتقال زمین‌های مازاد تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی براساس ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن بیشترین همکاری را در زمینه معرفی اراضی ملی واقع در حریم و محدوده شهر‌ها به سازمان ملی زمین و مسکن داشته است.
 
وی درخصوص معرفی زمین‌های مازاد به استناد ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن نیز گفت: در خصوص سایر دستگاه‌های اجرایی تا به امروز بحث معرفی زمین‌های مازاد به سازمان چندان مطلوب پیش نرفته، اما با توجه به رویکرد و سیاست‌های دولت در تامین مسکن برای اقشار مختلف امیدواریم این همکاری به زودی به نتیجه برسد.
 
سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص شناسایی زمین‌های مازاد دستگاه‌ها نیز اظهار داشت: بضاعت داخلی ما برای شناسایی این اراضی تحقیقات و بازدید‌های میدانی و همچنین عکس‌های هوایی است که با همین روش‌ها تاکنون توانسته‌ایم در حدود ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین‌های داخل محدوده شهر‌ها شناسایی کنیم.
 
رضایی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور در خصوص انتقال زمین‌های مازاد به طرح نهضت ملی مسکن اضافه کرد: برای شناسایی مابقی اراضی که تاکنون به ما اعلام نشده در نامه‌ای به رئیس‌جمهور درخواست کرده‌ایم که از طریق اداره کل اموال دولتی یا سامانه سادای وزارت امور اقتصاد و دارایی بتوانیم به اطلاعات این اراضی دسترسی داشته باشیم و این اراضی را شناسایی و به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی کنیم.
 
وی درباره امکان ساخت خانه‌های ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن هم چنین توضیح داد: عموماً ساخت و ساز در شهر‌ها تابع طرح تفصیلی آن شهر بوده و در صورتی که طرح‌های جامع و تفصیلی شهرستان این امکان را به ادارات راه و شهرسازی بدهند، محدودیتی از این نظر وجود نخواهد داشت؛ هرچند در این مورد باید شرایط فرهنگی و بضاعت دولت در تامین زمین هم مورد توجه قرار گیرد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/269001
Share

تامین زمین برای ساخت مسکن در هزار و ۳۱۲ شهرتامین زمین برای ساخت مسکن در هزار و ۳۱۲ شهر
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است