چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابزاری برای مقابله با تورم

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابزاری برای مقابله با تورم
  تاريخ:بيست و هفتم مرداد 1401 ساعت 15:42   |     کد : 269057   |     مشاهده: 823
به گزارش صنعت نیوز، سرمایه‌گذاری در انواع مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند ابزاری برای محافظت از دارایی افراد مقابل تورم باشد.
به گزارش صنعت نیوز، سرمایه‌گذاری در انواع مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند ابزاری برای محافظت از دارایی افراد مقابل تورم باشد.
 
حسین عبده تبریزی رئیس شورای سیاستگذاری همایشِ «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم» گفت: توجه مردم به سرمایه‌گذاری در سبدی از دارایی‌ها، به جای دارایی خاص، از اهداف این همایش است و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها به همراه تبعات خرید تک سهم برای عموم سرمایه‌گذاران و مردم تشریح می‌شود.
 
عبده تبریزی با بیان این‌که بیشتر صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جنس صندوق‌های سهامی بوده و راهی برای مقابله با تورم است، گفت: دارندگان پس‌انداز‌های کوچک و بزرگ به جای خرید تک سهم برای حفاظت از دارایی‌های خود در مقابل تورم، بهتر است به صندوق‌های سرمایه‌گذاری روی آورند.
 
وی تصریح کرد: در صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام، سرمایه‌گذار با ریسکی کمتر در ترکیبی از سهام سرمایه‌گذاری می‌کند. این کار برای سرمایه‌گذار غیرحرفه‌ای به مراتب بهتر از خرید تک سهم است.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی همچنین با اشاره به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت گفت: سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها نیز بهتر از سپرده‌گذاری در سیستم بانکی است، چرا که صندوق‌های با درآمد ثابت، با ترکیب مناسبی از اوراق با درآمد ثابت و سپرده، نرخ بازده سرمایه‌گذار را ارتقاء می‌دهد.

عبده‌تبریزی اضافه کرد: صندوق‌های مختلط نیز به دلیل این‌که ترکیبی از صندوق‌های سهام و اوراق با درآمد ثابت است، می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذار باشد.
 
وی همچنین صندوق‌های «زمین و ساختمان» و «املاک و مستغلات» را گزینه‌های مناسب دیگری برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: سرمایه‌گذارانی که قصد دارند در پروژه‌های ساختمانی سرمایه‌گذاری کنند و از طریق خرید ملک با تورم مقابله کنند، بهتر است در صندوق‌های زمین و ساختمان یا املاک ومستغلات سرمایه‌گذاری کنند؛ اولی سرمایه‌گذاری در طرحی جهت ساخت‌وساز و دومی سرمایه‌گذاری در ترکیبی از چندین دارایی است. صندوق زمین و ساختمان در پروژه‌های ساختمانی برای ساخت سرمایه‌گذاری می‌کند و صندوق املاک و مستغلات از خرید وفروش و اجاره سود می‌برد.
 
به گفته رئیس شورای سیاست‌گذاری این همایش، صندوق‌های زمین و ساختمان و املاک و مستغلات که سرمایه‌گذاری در دارایی‌های فیزیکی می‌کنند، گزینه مناسبی برای مهار تورم است.
 
عبده تبریزی در ادامه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی خصوصی (سهامی‌های خاص) و صندوق‌های استارت‌آپی را برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای مناسب خواند و تاکید کرد: این نوع از صندوق‌ها به دلیل ریسک بالایی که دارند، بیشتر برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و نه مردم عادی مناسب است. بنابراین، آن دسته از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای که منابع قابل‌توجه و ریسک‌پذیری بالاتری دارند، بهتر است با سرمایه‌گذاری دراین صندوق‌ها، از مزایای آن بهره‌مند شوند.
 
همایش «سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری برای مقابله با تورم» با محوریت تبیین راه‌های عبور از تورم با ابزار‌های بورسی ۱۴ شهریور ماه در محل شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگزار می‌شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/269057
Share

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابزاری برای مقابله با تورم
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است