پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

لزوم توجه به صندوق‌های سرمایه گذاری ETF در سیاست‌گذاری‌ها

لزوم توجه به صندوق‌های سرمایه گذاری ETF در سیاست‌گذاری‌ها
  تاريخ:پانزدهم شهريور 1401 ساعت 13:47   |     کد : 269639   |     مشاهده: 597
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل فرابورس ایران بر لزوم توجه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در سیاست‌گذاری صندوق‌ها تاکید کرد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل فرابورس ایران بر لزوم توجه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در سیاست‌گذاری صندوق‌ها تاکید کرد.

میثم فدایی در همایش «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم» با ارائه آماری در خصوص وضعیت و جایگاه صندوق‌های سرمایه‌گذاری تصریح کرد: در دنیا حرکت به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله اتفاق افتاده و ما نیز باید در سیاست‌گذاری صندوق‌ها به سمت ETF‌ها برویم.

فدایی همچنین به بررسی جایگاه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی دنیا پرداخت و گفت: ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری با سرمایه مستقر (Open End) معادل ۶۳ تریلیون دلار است.

به گفته وی به لحاظ تنوع، صندوق‌های صدور و ابطالی ۲۳.۹ تریلیون دلار و‌ای تی اف‌ها ۵.۴ تریلیون دلار ارزش دارند.

مدیرعامل فرابورس ایران با تاکید بر اینکه تمایل سرمایه‌گذاران در بازار‌های مالی اروپا و امریکا طی ۲۰ سال اخیر به سمت صندوق‌های ETF حرکت کرده است، عنوان کرد: بررسی‌های آماری بازار‌های بین المللی حاکی است در میان ETF ها، صندوق‌های شاخصی عملکرد بهتری داشته‌اند که به طور قطع چنین داده‌هایی باید در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری مسئولان اثرگذار باشد.

فدائی در ادامه این سمینار به سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری از انواع اوراق بهادار در امریکا پرداخت و اظهار داشت: آمار‌ها نشان می‌دهند صندوق‌های سرمایه‌گذاری ۳۰ درصد سهام شرکت‌های آمریکایی را تصاحب کرده‌اند.

مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه ارائه خود، با اشاره به اینکه در امریکا نزدیک به ۶۱ میلیون خانوار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری واردشده‌اند، بیان کرد: تقریبا ۴۷ درصد خانواده‌ها در این کشور در یکی از ابزار‌های صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به‌طور متوسط در ۴ صندوق وارد شده‌اند.

میثم فدایی در بخش دیگر ارائه خود، جایگاه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار‌های دنیا از لحاظ تعدادی را مورد توجه قرار داد و گفت: به لحاظ تعدادی در سال ۲۰۱۱، ۹۱ هزار صندوق سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی دنیا وجود داشتند که در حال حاضر این تعداد به ۱۲۶ هزار عدد رسیده است، هرچند بر مبنای تعدادی، رشد قابل‌توجهی رخ نداده، اما اعداد نشان می‌دهد که حجم صندوق‌ها رشد پرسرعتی را تجربه کرده‌اند.

مدیرعامل فرابورس ایران با تاکید بر حرکت پرشمار صندوق‌ها در دنیا به سمت ETF‌ها عنوان کرد: باید در سیاست‌گذاری صندوق‌ها باید به سمت ETF‌ها برویم. در حال حاضر ۲۶ درصد بازار‌های سرمایه دنیا در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، اما در بازار ما تورش بسیار زیادی نسبت به این آمار و ارقام وجود دارد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/269639
Share

لزوم توجه به صندوق‌های سرمایه گذاری ETF در سیاست‌گذاری‌هالزوم توجه به صندوق‌های سرمایه گذاری ETF در سیاست‌گذاری‌ها
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است