چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد

صدرنشینی صربستان، ایران در انتظار ۳ مدال

صدرنشینی صربستان، ایران در انتظار ۳ مدال
  تاريخ:بيست و يکم شهريور 1401 ساعت 12:14   |     کد : 269802   |     مشاهده: 542
به گزارش صنعت نیوز، پنجاه و یکمین دوره کشتی فرنگی قهرمانی جهان امروز با حضور ملی پوشان ایران در بلگراد صربستان ادامه می‌یابد.
به گزارش صنعت نیوز، پنجاه و یکمین دوره کشتی فرنگی قهرمانی جهان امروز با حضور ملی پوشان ایران در بلگراد صربستان ادامه می‌یابد.

در این دوره از رقابت‌ها کشتی گیران روسیه به علت بحران اوکراین اجازه حضور پیدا نکردند. نتایج مسابقات و ملی پوشان در روز دوم و برنامه روز سوم به این شرح است:

وزن ۶۰ کیلوگرم:

مهدی محسن نژاد در دور اول با هان جای چونگ از کره جنوبی مبارزه می‌کند و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان الدار بهرام اف از ازبکستان و کرم کمال از ترکیه می‌رود.

وزن ۱۳۰ کیلوگرم:
امین میرزازاده در دور نخست با علیم خان سیزدیکوف از قزاقستان کشتی می‌گیرد و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم (یک هشتم نهایی) به مصاف برنده مبارزه میان صباح شریعتی از جمهوری آذربایجان و ساتیش از هند می‌رود.

وزن ۵۵ کیلوگرم:
۱- الدانیز عزیزلی از جمهوری آذربایجان (برتری ۸ - ۰ با ضربه فنی در فینال)
۲- نوگزاری سورتسومیا از گرجستان
۳- جسوربک اورتیک بوئف از ازبکستان و یو شیوتانی از ژاپن
در این وزن پویا دادمرز با شکست اکرم اوزترک از ترکیه و باخت برابر امانگالی بکبولاتوف از قزاقستان در دور یک چهارم نهایی هشتم شد.

وزن ۶۳ کیلوگرم:
علیرضا نجاتی دیروز احمت اویار از ترکیه، عبدالمحمد پاپی از آلمان و ویکتور چیوبانو از مولداوی را شکست داد و در دور نیمه نهایی ۱ - ۲ از لری ابولادزه از گرجستان شکست خورد. نجاتی امشب در دیدار رده بندی با یکی از نمایندگان چین یا قرقیزستان می‌رود.

وزن ۶۷ کیلوگرم:
محمدرضا گرایی دیروز امانتور اسماعیل اف از قرقیزستان و هان سو ریو از کره جنوبی را مغلوب کرد و سپس در در دور نیمه نهایی ۸ - ۰ یونی خستوریانی از گرجستان را ضربه فنی کرد و در دیدار فینال امشب به مصاف ماته نمش از صربستان می‌رود.

وزن ۷۲ کیلوگرم:
۱- علی ارسلان کشتی گیر ایرانی الاصل از صربستان (پیروزی ۷ - ۴ در فینال)
۲- اولوی غنی زاده از جمهوری آذربایجان
۳- سلجوق جان از ترکیه و آندری کولیک از اوکراین
محمدرضا مختاری با شکست از ابراهیم غانم از فرانسه در دور یک هشتم نهایی از دور مسابقات کنار رفت و نوزدهم شد.

وزن ۷۷ کیلوگرم:
۱- آکژول محموداف از قرقیزستان (پیروزی ۸ - ۰ با ضربه فنی در دیدار فینال)
۲- زولتان لوای از مجارستان
۳- یونس باشار از ترکیه و مالخاس عمویان از ارمنستان
- محمدعلی گرایی با پیروزی بر آنتونیو کامنیاشویچ از کرواسی و شکست از کیم هیون وو از کره جنوبی در دور یک هشتم نهایی در رده شانزدهم جای گرفت.

وزن ۸۲ کیلوگرم:
پژمان پشتام دیروز بر کاراپت چالیان از ارمنستان غلبه کرد و در دور یک چهارم نهایی مغلوب یاروسلاو فیلچاکوف از اوکراین شد و با شکست این حریف در نیمه نهایی، پشتام حذف شد.

وزن ۸۷ کیلوگرم:
۱- زورابی داتوناشویلی از صربستان (پیروزی ۶ - ۲ در فینال)
۲- تورپال علی بیسلطانوف از دانمارک
۳- علی چنگیز از ترکیه و داوید لوسونچی از مجارستان
ناصر علیزاده بر میرکو مینگوتسی از ایتالیا، اتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را برد و در دور یک چهارم نهایی مغلوب تورپال علی بیسلطانوف از دانمارک شد و سپس با غلبه بر بارتولمی تشوشا از کنگوی دموکراتیک، در دیدار رده بندی ۱ - ۷ از علی چنگیز ترکیه‌ای شکست خورد و پنجم شد.

وزن ۹۷ کیلوگرم:
محمدهادی ساروی دیروز پس از استراحت در دور نخست و غلبه بر فلیکس بالدوف از نروژ و رستم آساکالوف از ازبکستان، در دور نیمه نهایی ۱ - ۳ از آرتور آلکسانیان از ارمنستان شکست خورد. ساروی امشب در دیدار رده بندی با برنده دیدار مهمت باشار از ترکیه و بک سلطان محموداف از قرقیزستان روبرو می‌شود.

رده بندی مدالی پایان روز دوم:
۱- صربستان ۲ طلا - نقره - برنز
۲- جمهوری آذربایجان ۱، ۱ -
۳- قرقیزستان ۱ - -
۴- مجارستان - ۱، ۱
تا کنون ۱۱ کشور مدال کسب کرده اند. تیم ایران هنوز موفق به کسب مدال نشده است.

* رده بندی امتیازی ۴ وزن اول:

۱- صربستان ۶۰ امتیاز ۲- ترکیه با ۴۷ امتیاز ۳- جمهوری آذربایجان با ۴۵ امتیاز ۴- مجارستان با ۴۱ امتیاز ۵- قزاقستان با ۳۲ امتیاز ... ۱۲- ایران با ۱۶ امتیاز

بر طبق قوانین اتحادیه جهانی، به قهرمان هر وزن ۲۵، نایب قهرمان ۲۰، نفر سوم ۱۵، نفرات پنجم ۱۰ و به رده‌های پائین‌تر ۸، ۶، ۴ و ۲ امتیاز تعلق می‌گیرد.
در دوره قبل در سال ۲۰۲۱، تیم روسیه با یک مدال طلا، ۴ نقره و ۳ برنز و ۱۵۲ امتیاز قهرمان شد و تیم‌های ایران با ۱۴۶ امتیاز و ۴ مدال طلا و ۲ برنز دوم و جمهوری آذربایجان با یک طلا، یک نقره و ۲ برنز و ۱۰۷ امتیاز سوم هستند.

در تاریخ رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از سال ۱۹۰۴ سابقه برگزاری دارد تا قبل از این دوره، روسیه با احتساب مدال‌های شوروی سابق با ۱۷۸ طلا، ۷۵ نقره و ۵۹ برنز پیشتاز است و بلغارستان با ۳۴ طلا ۳۴ نقره و ۴۸ برنز دوم و مجارستان با ۲۹ طلا ۴۱ نقره و ۳۴ برنز سوم هستند. ایران با ۱۶ طلا ۶ نقره و ۲۵ برنز در رده ۱۰ ادوار مختلف جای گرفته است.

در این رقابت‌ها روسیه با احتساب عناوین شوروی سابق ۴۰ با به مقام قهرمانی رسیده است و ترکیه با ۲ قهرمانی در رده دوم و کشور‌های سوئد، بلغارستان، کوبا، گرجستان، آمریکا، مجارستان و ایران با یک قهرمانی در رده سوم مشترک قرار دارند. ایران در سال ۲۰۱۳ در بوداپست قهرمان جهان شد.

در جمع بیشترین مدال آوران تاریخ کشتی فرنگی قهرمانی جهان، آلکساندر کارلین اعجوبه شوروی سابق و روسیه با ۹ مدال طلا در صدر است و حمید سوریان نابغه کشتی ایران با ۶ طلا در رده دوم قرار دارد. میخین لوپس از کوبا نیز با ۵ طلا و ۳ نقره و گوگی کوگوشویلی از روسیه با ۵ طلا و یک برنز سوم و چهارم هستند.

بر طبق اعلام قبلی مقرر شده بود که سال آینده مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان - ۲۰۲۳ به میزبانی کراسنویارسک روسیه برگزار شد که با توجه به تعلیق کشتی روسیه، میزبان جدید معرفی خواهد شد.

http://www.sanatnews.ir/News//269802
Share

صدرنشینی صربستان، ایران در انتظار ۳ مدالصدرنشینی صربستان، ایران در انتظار ۳ مدال
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است