جمعه 31 فروردين 1403

سفر محرمانه یک هیأت نظامی اوکراین به فلسطین

  تاريخ:نهم آذر 1401 ساعت 09:30   |     کد : 271819   |     مشاهده: 173
ایسنا: رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که یک هیئت نظامی اوکراینی ظرف چند روز گذشته سفر محرمانه‌ای به اراضی اشغالی داشته است.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از آغاز جنگ اوکراین، اسرائیل برای حفظ روابط با اوکراین تلاش می‌کند. این اولین باری است که ما خبری را از سفر محرمانه یک هیئت اوکراینی به اسرائیل منتشر می‌کنیم که مقامات اسرائیلی به دلیل حساسیت درباره روسیه تلاش می‌کنند آن را مخفی نگه دارند.

این شبکه اعلام کرد: صحبت درباره یک هیئت نظامی بلندپایه از جمله یک شخصیت عالی رتبه در ارتش اوکراین و یکی از نمایندگان رئیس ستاد اوکراین است. این هیئت در روز‌های اخیر وارد اسرائیل شد و هدف آن پیشبرد مذاکره درباره سامانه‌های هشدار ضد موشکی بود که اسرائیل قصد فروش آن به اوکراین را دارد. این هیئت با مسئولان ارشد ارتش اسرائیل دیدار کرد.

شبکه مذکور اعلام کرد: با اینکه هدف رسمی این سفر مذاکرات درباره سامانه‌های هشدار ضد موشکی بود، اما اوکراینی‌ها گفتند که خواهان کمک‌های نظامی بیشتری هستند. آن‌ها تاکید کردند که خواهان سلاح هستند.

یک منبع اسرائیلی در واکنش به این خبر اعلام کرد: تغییری در سیاست اسرائیل وجود ندارد. ما قصد فروش سلاح به آن‌ها را نداریم بلکه درباره سامانه‌های هشدار ضد موشکی صحبت می‌کنیم. مشکل تنها کمک نظامی و دفاعی نیست بلکه هر گونه کمکی به اوکراین با پاسخ قوی از روسیه مواجه خواهد شد. برای همین مسئولان اسرائیلی تلاش می‌کنند تا از اهمیت این مسئله بکاهند.

اخیرا خبرگزاری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد روسیه به رژیم صهیونیستی تأکید کرده که در صورت مجهز کردن اوکراین به سامانه‌های دفاع هوایی چه به صورت مستقیم و چه از طریق یک طرف سوم به این اقدام پاسخ جدی خواهد داد.

رسانه‌های اسرائیلی پیشتر اعلام کرده بودند که یک شرکت صنایع امنیتی اسرائیلی به ارتش اوکراین سامانه ضد پهپاد فروخته است. به گفته این رسانه‌ها فروش این سامانه‌ها از طریق لهستان صورت گرفت.

http://www.sanatnews.ir/News/1/271819
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است