جمعه 31 فروردين 1403

ونزوئلا برای گفت‌وگو با آمریکا اعلام آمادگی کرد

  تاريخ:دوازدهم دی 1401 ساعت 21:28   |     کد : 272745   |     مشاهده: 227
تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری ونزوئلا همزمان با اعلام آمادگی برای «گفت‌وگو با دولت آمریکا در بالاترین سطح» تاکید کرد واشنگتن با وجود توافق انجام شده با مخالفان، هنوز ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار از منابع این کشور در خارج از ونزوئلا را آزاد نکرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مصاحبه‌ای اختصاصی با ایگناسیو رامونت خبرنگار شبکه تلویزیونی تله‌سور تاکید کرد: آخرین توافقی که (با مخالفان) امضا کردیم، یک توافقنامه اجتماعی با کارکرد مطلوب است، به بیان دقیق‌تر، برای آزادسازی سه میلیون و ۱۵۰ هزار دلار از منابع توقیف شده ما در بانک‌های خارج از کشور(...)؛ البته که (آزادسازی این منابع) برای دولت ایالات متحده مشکلاتی داشته است.

مادورو بدون ارائه جزئیات در مورد موانعی که آمریکا برای آزادسازی منابع ونزوئلا با آن مواجه است، اطمینان داد که دولت ونزوئلا به مذاکرات با گروه‌های مختلف اپوزیسیون، فراتر از گروه‌بندی «پلتفرم واحد» (که به عنوان ائتلاف نماینده ضد دولت مادورو در مذاکرات مکزیک شرکت می‌کنند) ادامه خواهد داد.

رئیس دولت ونزوئلا خاطر نشان کرد که مشخصه اصلی دولت او، ترویج گفت‌وگوی دائمی با بازیگران مختلف سیاسی و اقتصادی در این کشور است و این مسئله، راهکار احیای ثبات ونزوئلا در سال ۲۰۲۲ میلادی بود.

وی افزود: در ونزوئلا، مخالفانی وجود دارند؛ این شکاف و انشقاق کنونی و ایجاد اپوزیسیون، محصول و نتیجه سیاست‌های افراطی بوده که در طول چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ (رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا) برای به زانو درآوردن ونزوئلا اعمال شده است.

مادورو با وجود رد سیاست‌های آمریکا، بار دیگر تاکید کرد که ونزوئلا برای «گفت‌وگو در بالاترین سطح» با دولت این کشور آماده است.

وی تصریح کرد: ونزوئلا کاملا آماده است تا در جهت عادی سازی روابط دیپلماتیک، کنسولی و سیاسی با دولت ایالات متحده فعلی و با دولت‌های آینده، گام بردارد.

۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ (۶ آذر) دولت ونزوئلا و مخالفان دومین توافقنامه به منظور حمایت از مردم ونزوئلا را امضا کردند که هدف اصلی آن، بازیابی منابع مسدود شده این کشور تحت تحریم در سیستم مالی بین‌المللی است.

توافق امضا شده به دنبال ازسرگیری گفت‌وگوهایی است که از اکتبر ۲۰۲۱ با تصمیم دولت ونزوئلا به حالت تعلیق درآمده بود و طبق آن، مخالفان و دولت باید در زمینه کمک و هزینه‌های بشردوستانه مانند پرداخت هزینه‌های پروژه‌های پزشکی و یا تعمیر شبکه‌های برق همکاری کنند.

دولت ونزوئلا در ژانویه ۲۰۱۹ و به دنبال حمایت آمریکا از خوان گوایدو رهبر مخالفان پس از پیروزی مجدد مادورو در انتخابات ریاست جمهوری، روابط با واشنگتن را قطع کرد. این در حالی است که به تازگی، ۷۲ نماینده سابق و مخالف دولت ونزوئلا که در سال ۲۰۱۹ از خوان گوایدو حمایت کرده بودند، انحلال «دولت موقت» به ریاست وی را تصویب کردند.

http://www.sanatnews.ir/News//272745
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است