سه شنبه 4 ارديبهشت 1403

پاریس میزبان نشستی با حضور آمریکا و عربستان

  تاريخ:بيستم دی 1401 ساعت 11:02   |     کد : 272964   |     مشاهده: 240
یک مقام بلندپایه فرانسوی از برگزاری نشستی با حضور نمایندگانی از آمریکا و عربستان در پاریس برای بررسی پرونده لبنان خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ یک مقام بلندپایه فرانسوی که نخواسته نامش فاش شود، به نشریه لبنانی «النهار» گفت که به زودی نشستی در پاریس با حضور نمایندگانی از آمریکا و عربستان با محوریت لبنان برگزار خواهد شد.

این مقام گفت که اصل برگزاری این نشست قطعی شده، اما تاریخ آن هنوز قطعی نشده است.

به گفته این مقام فرانسوی، این نشست در سطح مشاوران سیاسی برگزار می‌شود و هدف از آن بررسی سازوکار کمک‌رسانی به مردم لبنان و وضعیت اصلاحات در این کشور و موضوع انتخاب رئیس جمهور در این کشور است.

این مقام در پاسخ به احتمال دعوت از قطر به این نشست گفت: «به مشارکت کشورهایی که نسبت به لبنان حسن نیت دارند فکر می‌کنیم، اما مشخص نیست که قطر تا چه حد به این موضوع تمایل داشته باشد».

بر اساس این گزارش، این مقام فرانسوی در پاسخ به خبر منتشرشده در شبکه‌های تلویزیونی لبنان درباره احتمال دعوت از ایران به چنین نشستی گفت که چنین چیزی مطرح نیست.

این گزارش افزوده که برخلاف آنچه برخی رسانه‌های داخلی لبنان می‌کوشند وانمود کنند، این نشست یک نشست استثنایی نیست و از نوع نشست‌های هماهنگی معمول میان سه کشور برای پیگیری پرونده لبنان است.

http://www.sanatnews.ir/News//272964
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است