جمعه 31 فروردين 1403

آموزش نیروهای اوکراینی در آمریکا

  تاريخ:بيست و يکم دی 1401 ساعت 12:26   |     کد : 273004   |     مشاهده: 215
سفیر روسیه در آمریکا گفت، تصمیم پنتاگون برای آموزش نیروهای اوکراینی در استفاده و به کار بردن سیستم‌های دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه نظامی آمریکا در اوکلاهاما اثباتی دیگر بر دخالت واشنگتن در درگیری اوکراین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: تصمیم وزارت دفاع آمریکا برای سازماندهی و ترتیب یک آموزش برای نیروهای اوکراینی در پایگاه نظامی "فورت سیل" در اوکلاهاما تاییدی دیگر بر دخالت دوفاکتوی واشنگتن در جنگ اوکراین است.

وی افزود: شایان ذکر است که تلاش‌های ما برای جلب توجه مخاطبان آمریکایی به خطر واقعی چنین خط مشی‌ای از سوی کاخ سفید، قدم به قدم توسط جامعه کارشناسان محلی به رسمیت شناخته می‌شود. به عنوان مثال، ناظران واشنگتن پست به صورت شفاف اذعان داشته‌اند که آموزش سربازان اوکراینی در ایالات متحده به این معناست که دخالت آمریکا در این تقابل نظامی رو به رشد است.

این دیپلمات روس ادامه داد: این ناظران و کارشناسان همچنین خاطرنشان کردند که دولت واشنگتن دیگر خودش را فقط محدود به تقویت پتانسیل دفاعی کی‌یف نمی‌کند بلکه تسلیحات جدیدی را برای اوکراین و با هدف افزایش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تهاجمی ارسال می‌کند.

آنتونوف همچنین گفت: این جدیدترین استدلال که توسط روزنامه‌نگاران محلی بیان شد، به وضوح نشان می‌دهد که واشنگتن عمدا کشور ما و جهان را گمراه کرده و در مورد تمایل به تقویت توانایی اوکراین برای دفاع از خودش صحبت می‌کند. هدف واقعی واشنگتن این است که با استفاده از اوکراینی‌ها به‌عنوان نیروهای نیابتی، آسیب‌های هر چه بیشتر در میدان جنگ به روسیه وارد کند.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه گفته بود که ایالات متحده به دنبال آموزش نیروهای اوکراینی است تا به آنها استفاده از سیتسم‌های دفاعی موشکی پاتریوت را در پایگاه نظامی اوکلاهاما آموزش دهد.

وی همچنین گفته که ۹۰ تا ۱۰۰ اوکراینی قرار است در این دوره آموزشی که تا هفته دیگر آغاز می‌شود، شرکت کنند.

در دسامبر ۲۰۲۲، مقام‌های آمریکایی برنامه‌ای را برای تامین ۱.۸۵ میلیارد دلار به اوکراین در قالب بسته کمک نظامی می‌دهد که برای نخستین بار شامل یک آتش بار سیستم دفاع موشکی دفاع هوایی پاتریوت می‌شود. مسکو بارها به واشنگتن نسبت به تامین چنین تسلیحاتی به کی‌یف هشدار داده بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفته که سیستم‌های پاتریوت اهدافی مشروع برای نیروهای مسلح روسی خواهند بود.

http://www.sanatnews.ir/News//273004
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است