جمعه 31 فروردين 1403

تاخیر بیش از ۱۰ هزار پرواز و لغو ۱۳۰۰ پرواز در آمریکا

  تاريخ:بيست و دوم دی 1401 ساعت 17:52   |     کد : 273035   |     مشاهده: 150
خطوط هوایی ایالات‌متحده امیدوارند با رفع مشکل به حالت عادی بازگردند.

به گزارش ایسنا، اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز چهارشنبه پس از توقف در سراسر کشور که توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) به دلیل نقص فنی که باعث توقف ۹۰ دقیقه‌ای تمام پروازهای خروجی ایالات‌متحده شد، برای بازگشت به حالت عادی تلاش کردند.

FlightAware اعلام کرد که در اولین زمین‌گیر شدن پروازهای ملی در حدود دو دهه اخیر، بیش از ۱۰ هزار پرواز تا کنون به تاخیر افتاده و بیش از ۱۳۰۰ پرواز لغو شده است. بسیاری از مقامات این صنعت، این موضوع را با رویداد ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مقایسه کردند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های هواپیمایی بزرگ ۴۰ درصد یا بیشتر پروازهای چهارشنبه را با تاخیر یا لغو گزارش کردند. اگرچه مقامات خطوط هوایی ابراز اطمینان کردند که عملیات عادی می‌تواند از امروز(پنجشنبه) بازگردد.

مقامات اداره هوانوردی فدرال آمریکا گفتند که بررسی اولیه مشکل را انجام داده‌اند اما افزودند که هیچ مدرکی دال بر حمله سایبری ندارند و تحقیقات ادامه دارد. افراد آشنا به بررسی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که فایل سیستم اصلی و نسخه پشتیبان آن خراب شده است. مقامات اداره هوانوردی فدرال آمریکا همچنین عنوان کردند که در حال تلاش برای شناسایی بیشتر علل هستند تا بتوان از این مشکل در آینده جلوگیری کرد.

http://www.sanatnews.ir/News//273035
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است