چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

وزیر خزانه داری آمریکا با مقام چینی دیدار می‌کند

  تاريخ:بيست و هفتم دی 1401 ساعت 10:41   |     کد : 273159   |     مشاهده: 181
یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است، وزیر خزانه داری آمریکا قصد دارد به منظور بررسی مسائل اقتصاد جهانی و تلاش برای تقویت ارتباط‌های دو کشور با یک مقام چینی دیدار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، به گفته این مسؤول، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا با لیو هی، معاون نخست‌وزیر چین بعد از سه نشست مجازی بین آن دو، برای نخستین بار به شکل مستقیم در زوریخ ملاقات خواهد کرد.

وی اضافه کرد: یلن و لیو دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل اقتصادی و نیز تعمیق تماس‌ها بین واشنگتن و پکن رد و بدل خواهند کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و شی جینپینگ، رهبر چین در نشستی که در بالی در نوامبر در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ داشتند متعهد شدند رقابت بین یکدیگر را به شکل مسؤولانه بین دو کشور اداره کنند و زمینه‌های همکاری احتمالی را بیابند.

چندین هفته بعد از این دیدار، یک هیئت آمریکایی بلندپایه به رهبری دنیل کریتنبرینک معاون وزیر خارجه در امور شرق آسیا و لورا روزنبرگر مدیر شورای امنیت ملی درخصوص چین و تایوان برای پیگیری راه‌های بهبود روابط به چین سفر کرد.

این هیئت همچنین ماموریت آماده سازی مقدمات سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به چین در سال جدید را داشت که اولین بار در نوع خود در طول چهار سال گذشته است.

روابط چین و آمریکا به شکل فراینده‌ای در زمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بدتر شد و این وضعیت به شکلی کمتر در دوره بایدن نیز ادامه داشته است.

بایدن و شی در نشست بالی تمایل خود را برای کاهش تنش بین دو کشور اعلام کردند، به طوریکه بایدن اشاره کرد که هیچ دلیلی برای جنگ سرد جدید وجود ندارد.



 

http://www.sanatnews.ir/News//273159
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است