پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

خط جدید کشتیرانی بوشهر - کشور‌های حوزه خلیج فارس راه‌اندازی شد

خط جدید کشتیرانی بوشهر - کشور‌های حوزه خلیج فارس راه‌اندازی شد
  تاريخ:دوازدهم بهمن 1401 ساعت 15:58   |     کد : 273580   |     مشاهده: 752
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه برای فعالیت خط جدید کشتیرانی بوشهر - کشور‌های حوزه خلیج فارس با تمرکز ویژه بر کشور امارات خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه برای فعالیت خط جدید کشتیرانی بوشهر - کشور‌های حوزه خلیج فارس با تمرکز ویژه بر کشور امارات خبر داد.

خط جدید کشتیرانی بوشهر - کشور‌های حوزه خلیج فارس راه‌اندازی شد

محمد شکیبی نسب در آیین انعقاد تفاهم‌نامه یاد شده اظهار داشت: این تفاهم‌نامه بین اپراتور بندر بوشهر شرکت توسعه خدماتی دریایی و بندری سینا و شرکت کشتیرانی لین مکران زمینه برای فعالیت خط جدید کشتیرانی بوشهر - کشور‌های حوزه خلیج فارس با تمرکز ویژه بر کشور امارات منعقد شده است شد.

وی از رشد تخلیه و بارگیری کالا در ۱۰ ماه امسال در بخش کانتینری بندر بوشهر خبر داد و گفت: تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر در ۱۰ ماه امسال ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط جدید کشتیرانی بوشهر - امارات بیان کرد: مدت اجرای قرارداد منعقد شده شش ماه است که با توافق طرفین قابلیت تمدید دارد.

شکیبی نسب ادامه داد: پیش‌بینی شده با این خط کشتیرانی جدید ترغیب و تسهیل فعالیت صادرکنندگان و واردکنندگان به استفاده از بستر بندر بوشهر محقق شود چراکه هم اکنون بخش قابل توجهی از صادرات آبزیان استان بوشهر از بنادر همجوار انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: پیش‌بینی شده این خط جدید و بین‌المللی با ارائه تسهیلات مناسب به صاحبان کالا و صادرکنندگان به توجیه پذیری هزینه تمام شده صادرات از مبدا بوشهر در مقایسه با سایر بنادر و همچنین رونق بازاریابی در بندر بوشهر و بهبود حجم واردات و صادرات در این بندر کمک مؤثری کند.

وی انبارداری کانتینر‌های خالی مشروط به بارگیری بر روی شناور برای حمل دریایی و تا سقف ۷۵ روز به میزان ۱۰۰ درصد تخفیف را از ویژگی این خط کشتیرانی دانست و افزود: تخفیف هزینه جابه‌جایی ترمینالی (THC) کانتینر برای بارگیری به منظور صادرات و تخفیف ارائه خدمات مانیتورینگ کانتینر‌های یخچالی صادراتی و وارداتی به میزان ۵۰ درصد به صاحبان کالا از دیگر مزیت‌های خط جدید کشتیرانی بندر بوشهر - کشور‌های حوزه خلیج فارس است.

شکیبی نسب ادامه داد: تخفیف انبارداری کانتینر‌های پر صادراتی (خشک و یخچالی) تا سقف ۳۰ روز به میزان ۱۰۰ درصد به شرط بارگیری بر روی کشتی و صادرات از دریا به صاحبان کالا، تخفیف ۱۰ درصد در هزینه جابه‌جایی ترمینالی THC کانتینر‌های صادراتی به منظور بارگیری بر روی شناور در صورتی که بیش از ۵۰۰ باکس کانتینر عملکرد داشته باشند از دیگر مزیت‌های گنجانده شده در تفاهمنامه منعقد شده برای فعالیت خط جدید کشتیرانی بوشهر- کشور‌های حوزه خلیج فارس به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: عدم دریافت دیماند و اضافه کاری گروه‌های عملیاتی و ستادی در روز‌های تعطیل و تعدیل و جبران هزینه‌های خط کشتیرانی براساس دفترچه تعرفه سازمان بنادر مزیت دیگر خط جدید کشتیرانی در بندر بوشهر است.

شکیبی نسب ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه شرکت کشتیرانی موظف است برای هر باکس کانتینر صادراتی جدید از مبداء بوشهر نسبت به هزینه در کرایه حمل به صاحب کالا تخفیف ویژه دهد که در این صورت اپراتور نیز به میزان ۲۰ دلار به صاحبان کالا تخفیف خواهد داد.

وی تاکید کرد: همچنین براساس تفاهمنانه شرکت کشتیرانی باید به صورت منظم دو سرویس کانتینری هر دو هفته یک سرویس به بندر بوشهر اختصاص دهد.

شکیبی نسب افزود: در این زمینه پیش‌بینی شده با برگزاری نشست‌های کارشناسی نسبت به رصد بازار‌های صادراتی و شناسایی فرصت‌ها اقدام شود که بدون تردید این مهم گامی بلند برای ایجاد رونق روزافزون در بندر بوشهر است.

وی یادآور شد: در خط کشتیرانی بوشهر - کشور‌های حوزه خلیج فارس برای تسهیل در صادرات آبزیان نیز شمار قابل توجهی کانتیر یخچالی ۴۰ فوت با نرخ توافقی و رقابتی به صورت اجاره بلندمدت پیش‌بینی شده که این مهم گامی در جهت رونق صادرات محصولات شیلاتی استان به شمار می‌رود.

شکیبی نسب ادامه داد: راه اندازی خط بوشهر- بندر جبل‌علی نیز در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار دارد که اکنون فراهم سازی مقدمات آن در حال انجام است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/273580
Share

خط جدید کشتیرانی بوشهر - کشور‌های حوزه خلیج فارس راه‌اندازی شدخط جدید کشتیرانی بوشهر - کشور‌های حوزه خلیج فارس راه‌اندازی شد
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است