پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

رکورد تولید کک؛ چدن مذاب را در مدار افزایش تولید قرار داد

رکورد تولید کک؛ چدن مذاب را در مدار افزایش تولید قرار داد
  تاريخ:شانزدهم بهمن 1401 ساعت 08:53   |     کد : 273604   |     مشاهده: 497
به گزارش صنعت نیوز، مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان از ثبت تولید کک با رشد چهار و دو دهم درصد و چدن مذاب با رشد هفت و سه دهم درصد در این مجتمع صنعتی خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان از ثبت تولید کک با رشد چهار و دو دهم درصد و چدن مذاب با رشد هفت و سه دهم درصد در این مجتمع صنعتی خبر داد.

آقای محمدعلی علایی گفت: در سال 1400 تولید یک میلیون و 200 هزار تن کک خشک از طریق باتری های یک و سه برنامه ریزی شد که در همین بازه زمانی 23 هزار تن بیشتر از عدد تعیین شده تولید گردید و رکورد سالیانه شکسته شد.

وی افزود: براین اساس افزایش سه درصدی تولید به مقدار یک میلیون و 236 هزار تن در برنامه سال 1401 پیش بینی شد و تلاش داریم تا پایان سال جاری از هدف تولیدی تعیین شده، عبور کنیم.

علایی ادامه داد: در 10 ماهه سال جاری نیز یک میلیون و 53 هزار و 517 تن کک خشک تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و 10 هزار تن بود، رشد چهار و دو دهم درصدی تولید را نشان می دهد و به نوعی می توان گفت 43 هزار تن کک در این بازه زمانی در مقایسه با سال قبل بیشتر تولید شده است.

وی گفت: رکورد تولید ماهیانه کک خشک در دی ماه امسال در مقایسه با رکورد قبلی که مربوط به دی ماه سال 1397 می باشد از یکصد و 9 هزار و 516 تن به یکصد و 10 هزار و 123 تن در ماه ارتقاء یافت.

مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت افزود: همچنین به موازات دستیابی به این رکورد بزرگ تولیدی در 10 ماهه سال جاری، تعمیرات اساسی 5 دستگاه از ماشین های کک سازی نیز با موفقیت به انجام رسید که در ثبت این رکورد، نقش برجسته ای داشت.

تولید چدن مذاب در ذوب آهن اصفهان، رشد 7 و 3 دهم درصدی را ثبت کرد

همچنین مدیر بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان در ادامه گفت: در 10 ماهه امسال بیش از دو میلیون تن چدن مذاب با سه کوره بلند ذوب آهن اصفهان تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 16 هزار تن معادل 3.7 درصد تولید بیشتر رقم خورده است.

آقای همایون صمیمی افزود: کک مصرفی در کوره بلندهای ذوب آهن ترکیبی از کک های تولیدی، خارجی و کک ریزه است. میانگین مصرف کک خشک در کوره بلندها در 10 ماه سال قبل 549 کیلوگرم برای تولید یک تن چدن بوده و از این مقدار 158 کیلوگرم آن کک وارداتی و 6 کیلوگرم کک ریزه بوده است.

کاهش چشمگیر مصرف کک در کوره بلند ذوب آهن اصفهان

وی افزود: در 10 ماه گذشته مجموع مصرف کک برای تولید یک تن چدن به 518 کیلوگرم و همچنین سهم کک خارجی نیز تا 137 کیلوگرم کاهش یافت و در کنار آن کک ریزه تا 19 کیلوگرم اضافه شد.

صمیمی ادامه داد: به منظور کاهش مصرف کک، طرح هایی تعریف شد که برخی در دست اجرا هستند و تعدادی از آنها هم با موفقیت به پایان رسیدند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/273604
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است