سه شنبه 4 ارديبهشت 1403

جنگ لفظی و تنش میان ایران و آمریکا بالا گرفت

  تاريخ:نهم اسفند 1401 ساعت 10:37   |     کد : 274225   |     مشاهده: 217
خبرگزاری فارس: «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه مدعی شد که واشنگتن هیچ پیامی از طریق مقام‌های عراقی برای ایران ارسال نکرده است.

جنگ لفظی و تنش میان ایران و آمریکا بالا گرفت

پیش از این، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته بود که «فؤاد حسین» همتای عراقی‌اش، پیامی را از طرف آمریکا به او مخابره کرده است.

پرایس طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره این پیام، گفت: «من نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم. فقط مقام‌های ایرانی می‌توانند جواب دهند که چرا به دروغ گفتن ادامه می‌دهند. مقام‌های ایران می‌توانند هر مقدار که بخواهند حرف خود را تکرار کنند اما این، حقیقت پشت ماجرا را تغییر نمی‌دهد».

وی در این‌باره توضیح داد: «احیای برجام برای ماه‌هاست که در دستورکار قرار ندارد. ما هیچ پیامی [به ایران] ارسال نکرده‌ایم. نمی‌توانم بگویم که چرا مقام‌های ایرانی تلاش می‌کنند جهان را فریب دهند».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا،‌ سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به سوالی درباره سخنرانی امیرعبداللهیان در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو نیز مدعی شد: «وضعیت حقوق بشر در ایران اسفناک است و حضور وزیر خارجه این کشور در شورای حقوق بشر، یادآوری از دورویی رژیم ایران است».

http://www.sanatnews.ir/News//274225
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است