شنبه 1 ارديبهشت 1403

برگزاری ۳۵ رویداد تبادل فناوری و امضای ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد

برگزاری ۳۵ رویداد تبادل فناوری و امضای ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد
  تاريخ:اول خرداد 1402 ساعت 14:38   |     کد : 277229   |     مشاهده: 419
به گزارش صنعت نیوز، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق تا امروز ۳۵ رویداد تبادل فناوری برگزار کرده است که در این رویدادها بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نیاز دستگاه‌های اجرایی و صنایع بزرگ به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شدند و ۱۹۲ صنعت بزرگ کشور هم با امضای قرارداد ۷۰۰ میلیارد تومانی در این رویدادها مشارکت کردند.
به گزارش صنعت نیوز، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق تا امروز ۳۵ رویداد تبادل فناوری برگزار کرده است که در این رویدادها بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نیاز دستگاه‌های اجرایی و صنایع بزرگ به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شدند و ۱۹۲ صنعت بزرگ کشور هم با امضای قرارداد ۷۰۰ میلیارد تومانی در این رویدادها مشارکت کردند.
سیاوش ملکی‌فر امروز - دوشنبه - در رویداد تحصصی پلیس هوشمند و نمایشگاه دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان که به همت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و فراجا در محل صندوق‌ نوآوری و شکوفایی برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: این صندوق مولود قانون دانش‌بنیان است. در سال ۱۳۸۹ که قانون دانش‌بنیان به تصویب رسید، مقرر شد که صندوقی به‌منظور تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان شکل بگیرد.
وی ادامه داد: صندوق با سرمایه اولیه سه هزار میلیارد تومانی شکل گرفت و در سال گذشته نیز هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی تصویب کردند سرمایه صندوق طی پنج سال آینده به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین گفت: امروز که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از هشت هزار و ۵۰۰ شرکت رسیده است، سرمایه این صندوق خیلی تناسبی با نیازهای مالی شرکت‌های دانش‌بنیان ندارد و امیدواریم در این مطالبه گری مارا یاری کنند تا منابع بیشتری را جذب صندوق کنیم.
ملکی فر خاطرنشان کرد: یک اتفاق مهم سال گذشته این بود که قانون جهش تولید دانش‌بنیان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و به مدد این قانون، امروز دوره جدیدی آغاز شده است.
وی یادآور شد: امسال با دستور رییس جمهور، هیات عامل چهارم صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز به کار کرده است و برگ جدیدی در چرخه عمر صندوق آغاز شده است. صندوق نوآوری و شکوفایی یک نهاد هیات امنایی است که رییس هیات امنا را رییس جمهور انتخاب می‌کند.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نقشی در احراز صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان ندارد و فقط وظیفه تأمین مالی این شرکت‌های دانش‌بنیان را برعهده دارد. بیش از ۵۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند. هزار و ۹۷۰ شرکت هم در حوزه سخت‌افزار و الکترونیک و بیش از هزار و ۸۵۰ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند.
ملکی‌فر خاطرنشان کرد: فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در حال حاضر از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان گذشته است و این سرمایه سه هزار میلیارد تومانی با این فروش ۴۰۰ هزار میلیاردی همخوانی ندارد بنابراین تلاش کردیم مابقی منابع را نیز برای شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه منابع بازارها و منابع بازار سرمایه و ابزارهایی مثل تأمین مالی جمعی به‌کاربگیریم.
وی یادآور شد: در سال‌های فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی توانستیم ۴۰ هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارایه دهیم و این روند همچنان صعودی است.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: همزمان با تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان به فکر توسعه بازار این شرکت‌ها نیز هستیم. شرکت‌های دانش‌بنیان شاید قبل از اینکه احتیاج به وام گرفتن و دریافت تسهیلات باشند نیازمند این هستند که خدمات خود را در داخل و خارج کشور به فروش برسانند لذا برای توسعه بازار آنها ابزارهای متعددی را دیده‌ایم.
ملکی فر ادامه داد: امروز در بیش از ۳۰۰ نمایشگاه داخلی از شرکت‌ها حمایت بلاعوض شده است و شرکت‌ها با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی می‌توانند در نمایشگاه‌های خارجی حضور می یابند.
وی همچنین گفت: یکی دیگر از خدمات توسعه بازار، رویدادها است و هدف ما از برگزاری این رویدادها این است که طرف عرضه را به طرف تقاضا برسانیم. هفته آینده رویداد صنایع غذایی را در صندوق نوآوری و شکوفایی خواهیم داشت.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: بعد از اینکه عرضه و تقاضا به یکدیگر متصل شد نوبت به خدمات مالی صندوق می‌رسد. در موضوع ضمانتنامه‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از طریق صندوق به بانک‌ها معرفی شوند.
ملکی فر گفت: این صندوق تا به امروز ۳۵ رویداد تبادل فناوری برگزار کرده که برکات زیادی داشته است. بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نیاز دستگاه‌های اجرایی و صنایع بزرگ را به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی کردیم و ۱۹۲ صنعت بزرگ کشور از حوزه فولاد تا خودرو و ....در این رویدادها مشارکت کردند و در مجموع توانستیم بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد در این رویدادها امضا کنیم.
وی افزود: رویدادی در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ با همکاری نیروی انتظامی برگزار کردیم که در این رویداد ۳۴ نیاز فناورانه را دوستان فراجا مطرح کردند و ۱۲ نیاز به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شد، ۲۷ محصول از ۲۷ شرکت دانش‌بنیان با این نیازها ارایه شد و ۲۴ تفاهم‌نامه نتیجه این رویداد بود. آخرین گزارش از آن رویداد این بود که ۱۴ شرکت دانش‌بنیان موفق شدند محصولات خود را به قرارداد برسانند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/277229
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است