پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

آزادی خرمشهر؛ پایان توهم تجزیه ایران

  تاريخ:دوم خرداد 1402 ساعت 09:38   |     کد : 277243   |     مشاهده: 167
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر تاکید کرد که آزادی خرمشهر پایان توهم تجزیه ایران بود.
به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به این شرح است: «کم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِین/ سوره بقره آیه ۲۴۹ . آزادی خرمشهر پایان توهم تجزیه ایران بود. مقاومت و حماسه سوم خرداد یعنی آزادسازی خرمشهر قهرمان پس از ۵۷۸ روز اشغال نقطه عطفی در تاریخ حماسه ساز دفاع مقدس است، دشمنان انقلاب اسلامی با تحریک و ترغیب رژیم بعث عراق در محاسبات خام و رؤیایی خود گمان می‌کردند که با اشغال خرمشهر مقدمه تجزیه ایران را فراهم خواهند آورد، اما کیفیت حضور مردم در آن صحنه الهی و رشادت فرزندان ایران‌زمین با اتکا بر اصل وحدت، ایمانی راسخ و امید به سنت‌های الهی باعث شد تا برای همیشه آرزوی تجزیه وطن بر دل دشمن مانده و روی دیوارهای این شهر به یادگار بماند که رزمندگان شجاع اسلام، پاسخ نظام سلطه و مهاجمان دست نشانده آنها را با سرب داغ می دهند.
با آزادسازی خرمشهر دژهای متجاوزین بعثی یکی پس از دیگری فرو ریخت و ابتکار عمل رزمندگان اسلام، حامیان ماشین جنگی صدام را شگفت‌زده کرد. پس از آزادسازی شهر خون و قیام، استیلای هویت بین‌المللی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نهادینه گردید و امید دشمنان ایران به یاس تبدیل شد.
اکنون که بیش از چهار دهه از آن حماسه تاریخ ساز می گذرد، حضور مقتدرانه کشور و انقلاب اسلامی ایران در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی و تغییر موازنه سیاسی- نظامی در نظم نوین جهانی به سود جمهوری اسلامی ایران از برکات عظیم این فتح الهی بوده و آن پیروزی گوارا رمز ادامه و عمق بخشی حیات طیبه و ثبات امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.
ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام به‌ویژه شهدای آزادسازی خرمشهر و ایثارگران و آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس، دفاع از امنیت، دفاع از حرم و دفاع از سلامت، به ملت غیور ایران اسلامی اطمینان می‌دهد که تمامی ارکان دفاعی کشور با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر حکیم و هوشمند انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و با تکیه‌بر شجاعت، درک درست از تهدیدها و فرصت‌ها و تجربیات به دست آمده از خرمشهرها به چنان ظرفیتی دست‌یافته است که متجاوزین و نظام سلطه را وادار می کند تا در برابر عظمت ملت قهرمان ایران تعظیم کنند و این اقتدار دفاعی است که ضامن امنیت همیشگی مردم شریف و متمدن ایران در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و ... می‌باشد. ان‌شاالله »

http://www.sanatnews.ir/News//277243
Share

برچسب ها :  خرمشهر , تجزیه , ایران
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است