پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

افزایش مصرف داخلی فولاد در دو ماهه نخست امسال

افزایش مصرف داخلی فولاد در دو ماهه نخست امسال
  تاريخ:شانزدهم خرداد 1402 ساعت 10:08   |     کد : 277987   |     مشاهده: 472
به گزارش صنعت نیوز، طبق آمار انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، در دو ماهه نخست امسال، همگام با افزایش تولید فولاد، بخش قابل توجهی از این تولید صرف مصارف داخلی شده است.
به گزارش صنعت نیوز، طبق آمار انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، در دو ماهه نخست امسال، همگام با افزایش تولید فولاد، بخش قابل توجهی از این تولید صرف مصارف داخلی شده است.
بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران: میزان مصرف ظاهری فولاد، طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد دو، چهار و ۲۲ درصدی را تجربه کرده و تنها در مصرف ظاهری مقاطع تخت ۱۲ هزار تن کمتر شده است.
طبق این آمار از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت بیش از ۹۹۰ هزار تن مقاطع طویل فولادی در کشور تولید شده که از این میزان حدود ۸۲۳ هزار تن صرف مصارف داخلی شده است. این میزان دو درصد بیشتر از مصرف این مقطع فولادی در دو ماهه نخست سال گذشته یعنی معادل ۸۰۹ هزار تن است.
در مجموع، از ۸۵۱ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولیدی در دو ماهه ابتدایی امسال، ۸۴۸ هزار تن صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع در مقایسه با سال گذشته که ۸۶۰ هزار تن بوده، یک درصد کاهش یافته است.
تغییرات در مصرف محصولات فولادی در دو ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییرات قابل توجهی نداشته و تنها ۶۰۰۰ تن بیشتر شده است. در حالیکه طی دو ماه نخست سال گذشته یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن محصولات فولادی در کشور مصرف شده بود که این عدد در مدت مذکور سال جاری به یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن رسیده است.
طبق آمار، بیشترین میزان افزایش مصرف فولادی‌ها مختص شمش فولاد است. از حدود سه میلیون تن شمش فولادی تولید شده در کشور دو میلیون ۴۳۲ هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته که ۲۲ درصد بیشتر از میزان مصرف آن در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ است. طی فروردین و اردیبهشت سال گذشته دو میلیون و ۲۵۵ هزار تن شمش فولا در کشور مصرف شده بود.
در نهایت مصرف آهن اسفنجی نیز چهار درصد رشد کرده و از سه میلیون و ۲۴۱ هزار تن به سه میلیون و ۳۵۷ هزار تن رسیده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/277987
Share

برچسب ها :  فولاد , تولید کنندگان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است