پنج شنبه 30 فروردين 1403

احضار سفیر آلمان در اراضی اشغالی

  تاريخ:هفدهم خرداد 1402 ساعت 12:02   |     کد : 278116   |     مشاهده: 103
وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی تایید کرد که در اقدامی نامتعارف سفیر آلمان در تل‌آویو احضار شد تا به اقدام او در «مداخله در امور داخلی» و گرامیداشت یاد فلسطینی‌های کشته‌شده، اعتراض کند.
به گزارش ایسنا، سخنگوی الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز، گزارش شبکه ۱۴ تلویزیون اسرائیل مبنی بر احضار شدن «اشتفن زایبرت» سفیر آلمان در اراضی اشغالی را تایید کرد.
اعتراض به اقدامات سفیر آلمان، با گزارش‌هایی از انتقادات به دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا بابت آنچه «دخالت آشکار» در امور داخلی رژیم صهیونیستی خوانده می‌شود، همزمان شد.
کانال ۱۴ اسرائیل در اواخر ماه مه گزارش داد که «اشتفن زایبرت به وزارت امور خارجه فراخوانده شد، جایی که دنیل مرون، رئیس بخش اروپا او را در پی مجموعه‌ای از وقایع که در اسرائیل به شدت مورد توجه قرار گرفت، هدف سرزنش قرار داد. از جمله موارد اینکه، زایبرت در مراسم "روز جایگزین برای یادبود" در تل‌آویو شرکت کرده بود.»
وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و منتقدان اسرائیلی اشتفن زایبرت، «به دلیل نقش این سفیر در تحقیر و بدنام کردن یکی از مهمترین روزهای اسرائیل که "روز یادبود سربازان کشته‌شده اسرائیل و قربانیان اعمال خصمانه" است، به شدت از او انتقاد کردند.»
کارولین گلیک، کارشناس اسرائیلی حوزه خاورمیانه به فاکس نیوز مدعی شد که حضور سفیر آلمان در این مراسم «یک اقدام خصمانه نه تنها علیه دولت اسرائیل، بلکه جامعه اسرائیل بود»، زیرا به گفته او در این مراسم در کنار «قربانیان اسرائیلی و سربازان کشته‌شده اسرائیلی» از فلسطینی‌های کشته‌شده هم یاد شد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/278116
Share

برچسب ها :  رژیم صهیونیستی , آلمان
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است