پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

مد شدن لباس‌هاي تنگ نشانه جاهليت

  تاريخ:دهم خرداد 1389 ساعت 09:30   |     کد : 39760   |     مشاهده: 2251

: معاون استاندار كردستان گفت: مد شدن لباس‌هاي تنگ نشان از جاهليت است و حكومت اسلامي ما اين جهل و عقب‌افتادگي را برنمي‌تابد و با آن مبارزه مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، ارسلان ازهاري ظهر امروز در جشن ميلاد كوثر در سنندج به آيات متعدد قرآن در مورد حفظ حجاب و عفاف اشاره كرد و اظهار داشت: انقلاب ما ثمره خون شهدا است و در چنين جامعه‌اي برخورد نكردن با ناهنجاري‌ها به ويژه بدحجابي ناديده گرفتن خون شهدا است.

وي نقش زنان را در كاهش نرخ آسيب‌هاي اجتماعي موثر دانست و افزود: اگر زنان ما با رعايت و حفظ شئون اسلامي در جامعه حضور پيدا كنند بدون شك شاهد كاهش بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه خواهيم بود.

معاون برنامه‌ريزي استانداري كردستان خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه نقش مادران در تربيت فرزندان بيشتر از پدران است، بي‌توجهي مادران به نوع تربيت فرزندان سبب ترويج ناهنجاري‌ها در جامعه مي‌شود.

وي تاكيد كرد: امروز دشمنان ما با سوء استفاده از رسانه‌ها و ترويج فرهنگ غربي مي‌خواهد فرهنگ اسلامي ما را در قالب رفتار و پوشش عوض كنند كه نقش زنان شاغل در مبارزه با اينگونه مسائل تاثير مثبتي دارد.
 
معاون برنامه‌ريزي استانداري كردستان پوشيدن لباس‌هاي غربي و حضور بدون پوشش‌هاي اسلامي در جامعه را نشانه ضعف و جاهليت دانست و گفت: اگر زنان ما شخصيت واقعي خود را بشناسند و بدانند در دين اسلام از چه جايگاهي برخوردار هستند، هيچ‌گاه حاضر به انجام چنين رفتاري نيستند.
 
ازهاري با بيان اينكه دين اسلام براي تداوم زندگي حد و حدودي را براي مردان و زنان تعيين كرده است، عنوان داشت:‌ امروز به خاطر بي‌توجهي بعضي از زنان شاهد از بين رفتن اين حد و حدودها و در نتيجه بي‌ثباتي خانواده‌ها هستيم.
 
معاون برنامه‌ريزي استانداري كردستان تصريح كرد: هر انساني كه كمال را در بي‌حيايي و بي‌حجابي بداند در اوج جاهليت است و برخورد با چنين افراد در دين اسلام يك اصل ضروري است.
 
وي خواستار برخورد شديد با بي‌حجابي در جامعه شد و افزود: بايد با فرهنگ‌سازي و نهادينه كردن حجاب و عفاف زمينه برخورد جدي با عاملان و مروجان ناهنجاري‌ها در جامعه را فراهم كرد.
 
معاون استاندار كردستان گفت: زنان با تربيت صحيح و درست فرزندان مي‌توانند در نهاينه كردن ارزش‌ها در جامعه تاثير بسزايي داشته باشند، و در حقيقت آنان پايه‌گذاران ادب، شخصيت و فرهنگ اصيل اسلامي در جامعه هستند.
 
وي با بيان اينكه نبايد روز زن و تجليل از مقام مادر در قالب يك جشن و همايش خلاصه شود، اظهار داشت: بازشناسي و تبيين مقام و جايگاه والاي مادران و زنان در جامعه نياز به برنامه‌ريزي‌هاي علمي و عملي كردن آن به طور جدي است.
 
ازهاري با بيان اينكه نامگذاري ميلاد حضرت فاطمه به عنوان روز مادر يكي ديگر از تاثيرات بارز و قابل توجه انقلاب اسلامي در نهادينه كردن ارزش‌هاي اسلامي در بين زنان جامعه بود، بيان داشت: در زمان طاغوت تاريخ تولد همسر شاه كه خود الگويي كامل براي ترويج آسيب‌هاي اجتماعي و رواج فساد و مسائل ضداسلامي بود، به عنوان روز زن معرفي شده بود.

وي رسالت امروز زنان جامعه را بسيار سنگين‌تر از گذشته عنوان و خاطرنشان كرد: بسياري از مادران ما در سال‌هاي قبل از انقلاب فقط به خاطر ارزش‌هاي اسلامي سال‌ها از خانه‌هايشان بيرون نمي‌رفتند تا مبادا مجبور به كشف حجاب شوند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/39760
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است