شنبه 1 ارديبهشت 1403

برنامه های وزارت مسکن عامل کاهش 25 درصدی قیمت ها است

  تاريخ:چهاردهم مرداد 1387 ساعت 10:00   |     کد : 4116   |     مشاهده: 859
به گزارش صنعت نيوز ، یک کارشناس مسکن گفت: برنامه هایی که وزارت مسکن و شهرسازی بطور میان مدت و بلند مدت انجام داده کاهش 25 درصدی قیمت مسکن طی هفته های اخیر را سبب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نيوز ، یک کارشناس مسکن گفت: برنامه هایی که وزارت مسکن و شهرسازی بطور میان مدت و بلند مدت انجام داده کاهش 25 درصدی قیمت مسکن طی هفته های اخیر را سبب شده است.

حسین وکیلی، کارشناس مسکن، با بیان این مطلب افزود: اجرای طرح مسکن مهر و همچنین اجاره زمین  های 99 ساله از مهمترین عوامل کاهش قیمت مسکن بوده اند.

وی ادامه داد: برنامه هایی که از سوی وزارت مسکن برای گسترش واحدهای مسکونی در اختیار انبوه سازان قرار گرفته گامی موثر برای جلوگیری از افزایش قیمت هاست.

 

این کارشناس مسکن ادامه داد: مبلغ قابل توجهی که بصورت مالیات نقل و انتقالات بر اساس قیمت های واقعی بازار گرفته می شود سبب خرید و فروش زائد و دلال بازی به حیطه کنترل در آمده و در پی آن رغبت کم بخش هایی که ازمسکن فقط برای سرمایه گذاری استفاده می کردند از سرعت معاملات کاسته شده و قیمت ها کاهش یافت.

وکیلی با اشاره به طرح واگذاری تمامی زمین ها تا پایان سال جاری تصریح کرد: کمبود زمین از مشکلات عمده کنونی سازندگان مسکن است که با واگذاری آن سطوح قیمتی هم تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر طرح مسکن مهر تا چند ماه آینده، به طور کامل ومورد نظر دولت به حیطه اجرا در نیاید باز هم در ثبات قیمت ها تأثیر گذار خواهد بود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/4116
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است