سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
دبير انجمن بتن ايران اعلام کرد؛

مازاد سيمان در کشور به دليل کاهش ساخت و ساز

  تاريخ:چهاردهم مرداد 1387 ساعت 10:01   |     کد : 4117   |     مشاهده: 881
به گزارش صنعت نيوز ، دبير انجمن بتن ايران گفت: مشکلات کنوني در بخش مسکن علاقه به سرمايه گذاري در اين بخش را کاهش داده که اين امر موجب شده با مازاد سيمان در کشور روبرو شويم.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نيوز ، دبير انجمن بتن ايران گفت: مشکلات کنوني در بخش مسکن علاقه به سرمايه گذاري در اين بخش را کاهش داده که اين امر موجب شده با مازاد سيمان در کشور روبرو شويم.

جاويد خطيبي با بيان اين مطلب گفت: خارج شدن سيمان از سبد حمايتي دولت موجب شده که نرخ سيمان دولتي افزايش و کارخانه هاي دولتي بيشتر براي افزايش توليد اين محصول تلاش کنند.

وي افزود: هر چه نرخ سيمان دولتي افزايش يابد توان جذب دلال ها در بازار اين محصول کم مي شود.

وي با بیان اينکه هم اکنون مشکلاتي در بخش مسکن خاک وجود دارد، تصريح کرد: علاقه به سرمايه گذاري در اين بخش تا حدودي کاهش يافته که اين امر موجب شده در توليد سيمان با مازاد روبرو شويم.

دبير انجمن بتن ايران گفت: اگر طرح هاي عمراني و انبوه سازي رونق يابد با توجه به مصرف بالاي سيمان در اين طرح ها و نيز با تسهيل شرايط صادرات به کشورهايي همچون عراق و افغانستان، کيفيت توليد اين محصول افزايش مي يابد.

وي، با اشاره به اينکه براي هر متر مربع صد کيلو سيمان سهميه مي دهند و اين مغاير با استاندارد بين المللي است، خاطرنشان کرد: اين اختصاص سهميه بايد بين 170 تا 250 کيلو افزايش يافته تا شرايط کيفيت ساخت و ساز نيز بهبود يابد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/4117
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است