مردم مراقب کلاهبرداران حرفه اي در زمينه رهن و اجاره مسکن باشند
به گزارش صنعت نیوز، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ در مورد فعاليت برخي کلاهبرداران در پوشش بنگاه املاک در فصل تابستان هشدار داد.
تاريخ : بيست و نهم خرداد 1387 ساعت 14:32   کد : 1389

به گزارش صنعت نیوز، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ در مورد فعاليت برخي کلاهبرداران در پوشش بنگاه املاک در فصل تابستان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، ، سرهنگ عباسعلي محمديان گفت : شهروندان حين تنظيم قرارداد براي رهن و اجاره منزل مراقب کلاهبرداراني که در پوشش بنگاه املاک کلاهبرداري مي کنند ، باشند چرا که به تازگي عده اي کلاهبردار حرفه اي با تاسيس دفاتر مشاور املاک براي همدستان خود منازل مسکوني را با مبلغ رهن پايين و اجاره بالا اجاره مي کنند.

محمديان افزود : اعضاي اين باندها سپس اين منازل را با رهن بالا و اجاره پايين به شهروندان اجاره مي دهند و پس از گرفتن مبلغ رهن ، بنگاه را تعطيل و از محل متواري مي شوند.

وي گفت: متاسفانه اين کلاهبرداري بيشتر در مناطق فقير نشين و حاشيه اي شهر رخ مي دهد و ضرورت دارد کساني که براي خريد،رهن و اجاره منزل به بنگاه هاي املاک مراجعه مي کنند، به بنگاه هايي که در اين حرفه داراي سابقه طولاني هستند و يا اينکه از سوي اهالي محل مورد تاييد هستند، مراجعه کنند.

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ توصيه کرد: شهروندان در حين عقد قراردادها حتما مدارک پروانه کسب و عضويت صاحب بنگاه در صنف اتحاديه املاک را مشاهده کنند.