رشد ۳۶ و ۲۱ درصدی حجم و ارزش معاملات بورس کالا در خرداد ماه
به گزارش صنعت نیوز، حجم و ارزش معاملات بورس کالای ایران در ماه گذشته (خردادماه) , رشدی به ترتیب ۳۶ و ۲۱ درصدی را ثبت کرد.
تاريخ : پنجم تير 1401 ساعت 14:45   کد : 267892
به گزارش صنعت نیوز، حجم و ارزش معاملات بورس کالای ایران در ماه گذشته (خردادماه) , رشدی به ترتیب ۳۶ و ۲۱ درصدی را ثبت کرد.
 
طی خرداد ماه سال جاری، ۱۰ میلیون و ۸۲۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸۰۲ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به اردیبهشت ماه به ترتیب رشد ۳۶ و ۲۱ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.
 
تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی طی خرداد ماه، معامله افزون بر یک میلیون و ۵۵۸ هزار تن انواع کالا به ارزش ۳۱۰ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی را تجربه کرد.
 
در این تالار بالغ بر ۳۰۰ هزار و ۸۰۰ تن وکیوم باتوم، ۴۰۰ هزار و ۶۲۲ تن انواع قیر، ۴۴۴ هزار و ۱۰۲ تن انواع مواد پلیمری، ۲۰۶ هزار تن لوب کات، ۱۵۵ هزار و ۸۵۵ تن مواد شیمیایی، ۲۵ هزار و ۱۶۵ تن گوگرد، ۲۴ هزار و ۱۹۸ تن روغن، ۵۰۰ تن آرگون و ۸۰۰ تن عایق رطوبتی به فروش رسید.

همچنین تالار محصولات صنعتی و معدنی طی ماه گذشته میزبان معامله ۹ میلیون و ۱۸۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۷۵ هزار میلیارد ریال بود.
 
در این تالار ۵ میلیون و ۹۸۶ هزار تن سیمان، یک میلیون و ۶۶۹ هزار تن انواع فولاد، یک میلیون و ۲۲۴ هزار تن سنگ آهن، ۱۸۰ هزار تن آهن اسفنجی، ۸۳ هزار و ۴۷۰ تن آلومینیوم، ۵۵ هزار و ۱۴۹ تن روی، ۳۵ هزار و ۳۶۱ تن انواع مس، ۶۷۰ تن کنسانتره مولیبدن، یک هزار تن کک، ۶۰ تن سرب، ۹۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۵ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

تالار کشاورزی نیز شاهد معامله ۵ تن زعفران رشته‌ای بود.

همچنین تالار خودرو نیز معامله ۲۲ خودرو کارا را به ثبت رساند.

بازار فرعی هم طی مدت مذکور معامله ۸۶ هزار و ۳۵۸ تن انواع کالا را تجربه کرد.