سرمایه‌گذاری داخلی اولویت زیرساخت‌های گردشگری است
به گزارش صنعت نیوز، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اولویت ما سرمایه‌گذاری داخلی در بخش زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری است.
تاريخ : سوم مرداد 1401 ساعت 14:19   کد : 268470
به گزارش صنعت نیوز، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اولویت ما سرمایه‌گذاری داخلی در بخش زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری است.
 
سعید اوحدی در نشست تخصصی معاونان سرمایه‌گذاری ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها گفت: معاونت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی جایگاه ویژه‌ای دارد به هر میزان شناخت ما نسبت به این جایگاه بیشتر شود، خروجی کار مفید خواهد بود.سرمایه‌گذاری داخلی الویت زیرساخت‌های گردشگری است.
 
 
معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: یکی از اهداف این نشست تبادل و بررسی تجربیات موفق میان معاونان سرمایه‌گذاری، شناسایی موانع و آشنایی با ظرفیت‌های سال ۱۴۰۱ وزارتخانه است. با توجه به رویکرد و راهبردی که دولت و قانون‌گذار تعریف کرده است، عموم اختیارات وزارتخانه به استان‌ها تفویض شده است.
 
اوحدی تصریح کرد: برخی معتقدند که صنعت گردشگری امروز در دنیا به عنوان صنعت خدماتی اول دنیا معرفی می‌شود و برخی به عنوان دومین صنعت مولد معرفی می‌کنند، بالاخره جزو سه صنعت اول دنیا است همچنین این صنعت به عنوان کارفرمای اول دنیا معرفی می‌شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: اولویت ما سرمایه‌گذاری داخلی است. در ترکیه ۷۵ تا ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری در توسعه تأسیسات صنعت گردشگری توسط سرمایه‌گذاران داخلی انجام می‌شود. سرمایه‌گذاری داخلی ربطی به تحریم ندارد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع با اشاره به اینکه بودجه وزارت میراث‌فرهنگی در حوزه تملک و دارایی ۷۲ درصد افزایش پیدا کرده است گفت: در بودجه کشوری امسال در حوزه تملک دارایی متوسط کشور ۳۹ درصد افزایش داشته است، اما وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۷۲ درصد افزایش داشته تقریبا بالاتر از متوسط کشور بوده است.