امشب‌: رقابت ایران و آمریکا برای قهرمانی
به گزارش صنعت نیوز، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از امروز در صوفیه بلغارستان ادامه یافت.
تاريخ : بيست و ششم مرداد 1401 ساعت 13:02   کد : 269031
به گزارش صنعت نیوز، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از امروز در صوفیه بلغارستان ادامه یافت.

نتایج و برنامه کشتی گیران ایران به این شرح است:

وزن ۶۱ کیلوگرم:

آرمین حبیب زاده دیوز در دور اول استراحت کرد و در دور یک هشتم نهایی ۱۱ - ۰ میکیتا آبراموف از اوکراین را ضربه فنی کرد. حبیب زاده در دور یک چهارم نهایی در دیداری نزدیک ۱۳ - ۱۱ از سد بوزاکیس از آمریکا گذشت و در دور نیمه نهایی ۳ - ۰ حمزه آرسامیرزایف از فرانسه را برد و در دیدار فینال امروز به مصاف یوتو نیشی اوچی از ژاپن می‌رود.

وزن ۷۰ کیلوگرم:

حسین محمد آقایی دیروز در دور نخست ۳ - ۱ بگیجون کولداشف از ازبکستان را مغلوب کرد و در دور یک هشتم نهایی با امتیاز عالی ۱۴ - ۴ مارسل ناگی از مجارستان را شکست داد. سپس در دور یک چهارم نهایی ۷ - ۹ از میچل مسنبرینک از آمریکا شکست خورد و با راهیابی این حریف به فینال، آقایی به جدول رپشاژ رفت و امروز در دور دوم این جدول با امتیاز عالی ۱۲ - ۲ کانات رحیم بکوف از قرقیزستان را شکست داد و در دیدار رده بندی با هایک پاپیکیان از ارمنستان روبرو می‌شود.

وزن ۷۴ کیلوگرم:
عرفان الهی دیروز در دور نخست استراحت کرد و در دور یک هشتم نهایی ۵ - ۴ از سد آلکساندر فاکوندو از آمریکا گذشت. الهی در یک چهارم نهایی ۵ - ۱۰ از ساگار جاگلان از هند شکست خورد و با شکست این حریف در نیمه نهایی الهی حذف شد.

وزن ۸۶ کیلوگرم:

عارف رنجبری دیروز در دور نخست استراحت کرد و در دور یک هشتم نهایی ۱۱ - ۰ ژولین ایوانوف از بلغارستان را ضربه فنی کرد و در دور یک چهارم نهایی ۰ - ۱۰ برابر رحیم ماگامادوف از فرانسه ضربه فنی شد و با صعود این حریف به فینال، رنجبری به جدول بخت مجدد رفت که امروز در دور اول این جدول استراحت می‌کند و در دور دوم به مصاف آنگلوس کوکلاریس از یونان می‌رود.

وزن ۹۲ کیلوگرم:

امیرحسین فیروزپور دیروز پس از استراحت در دور اول، در دور یک هشتم نهایی ۱۰ - ۰ ساتوشی میورا از ژاپن را ضربه فنی کرد. فیروزپور در دور یک چهارم نهایی هم با همین نتیجه کریشتین آنگیال از مجارستان را پشت سر گذاشت و در نیمه نهایی ۱۰ - ۰ عدلان ویشخانوف از فرانسه را ضربه فنی کرد و در فینال امشب به مصاف اندرو مارگیشویلی از گرجستان می‌رود.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم:

امیررضا معصومی دیروز در دور نخست استراحت کرد و در دور یک چهارم نهایی با امتیاز عالی ۱۴ - ۴ مراب سلیماناشویلی از گرجستان را ضربه فنی کرد و در دور نیمه نهایی با امتیاز عالی ۱۱ - ۱ نیکولاس فلدمن از آمریکا را شکست داد. معصومی امشب در دیدار فینال با ماهیندرا گایکواد از هند روبرو می‌شود.

- پیش از این در ۷۹ کیلوگرم سبحان یاری به مدال طلا رسید، در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدی نژاد جوان، ۷۰ کیلوگرم حسین محمدآقایی و ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا به مدال برنز دست یافتند و در ۶۵ کیلوگرم محمدرضا شاکری نهم شد.
* رده بندی مدالی در پایان روز نخست:
۱- آمریکا ۲ طلا ۱ نقره - برنز
۲- جمهوری آذربایجان ۱، ۱ -
۳- ایران ۱ - ۳،
۴- ازبکستان ۱ - -
- تا کنون ۱۱ کشور مدال گرفتند.

رده بندی امتیازی پایان روز نخست:
۱- آمریکا با ۸۴ امتیاز ۲- ایران با ۷۴ امتیاز ۳- هند با ۶۰ امتیاز ۴- جمهوری آذربایجان با ۵۵ امتیاز ۵- گرجستان با ۴۵ امتیاز ۶- ترکیه با ۴۲ امتیاز