آغاز ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی یک طبقه در شهر جدید امیرکبیر
به گزارش صنعت نیوز، عملیات ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی یک طبقه در شهر جدید امیر کبیر در استان مرکزی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
تاريخ : نوزدهم مهر 1401 ساعت 12:34   کد : 270481
به گزارش صنعت نیوز، عملیات ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی یک طبقه در شهر جدید امیر کبیر در استان مرکزی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

آقای رستم قاسمی با بیان این که امروز ظرفیت ایجاد ۲۰ هزار واحد مسکونی یک طبقه و حیاط دار در شهر جدید امیرکبیر ایجاد شد و از مردم تقاضا داریم در این طرح نام نویسی خود را تکمیل کنند، گفت: ما نیز متعهد می‌شویم این منازل ۳۰ ماهه تحویل داده شود.

وزیر راه و شهرسازی در آیین کلنگ زنی ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی یک طبقه اظهار داشت: بر اساس گزارش ارائه شده ۲۰ هزار نفر برای این طرح ثبت نام کرده اند.

زمین مشکل طرح نهضت ملی مسکن نیست

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر استان مرکزی با بیان اینکه در کشور زمین به اندازه کافی وجود دارد، تصریح کرد: البته در این مدت موفق به دریافت زمین از دستگاه‌های دولتی نشده ایم، اما با الحاقات و تغییر کاربری زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی، زمین به عنوان موضوع و مشکل جدی ما محسوب نمی‌شود.

آقا‌ی قاسمی اضافه کرد: با توجه به طرح جدید تغییرات در معماری و شهرسازی نهضت ملی مسکن به دنبال واگذاری زمین به متقاضیان هستیم.

وی با اشاره به این که شهراراک نیز برای اجرای این طرح بسیار مستعد است، افزود: شهر امیرکبیر نیز نمونه از ساخت خانه‌های تک واحد و ویلایی است و به دنبال ایجاد ظرفیت‌هایی برای ساخت ۲۰ هزار واحد در این شهر هستیم.

قاسمی گفت: سفر به استان‌ها با هدف سرکشی و نظارت به طرح‌های نهضت ملی مسکن انجام می‌شود و با توجه به رویکرد وزارت راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن، به دنبال واگذاری زمین به مردم در تمام استان‌ها هستیم تا منازل یک طبقه ساخته شود و مردم راحت زندگی کنند.