صعود والیبال ایران به دیدار نهایی قطعی شد
به گزارش صنعت نیوز، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با شکست بنگلادش و کسب سومین برد متوالی، صعودش به دیدار نهایی لیگ ملت‌های منطقه مرکزی آسیا قطعی شد.
تاريخ : هفتم آذر 1401 ساعت 18:11   کد : 271802
به گزارش صنعت نیوز، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با شکست بنگلادش و کسب سومین برد متوالی، صعودش به دیدار نهایی لیگ ملت‌های منطقه مرکزی آسیا قطعی شد.

مسابقات والیبال لیگ ملت‌های منطقه مرکزی آسیا از روز سوم آذر با حضور پنج تیم پاکستان، ایران، بنگلادش، افغانستان و سری‌لانکا به میزبانی شهر لاهور پاکستان آغاز شده است و تا هشتم آذرماه ادامه خواهد داشت.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در چهارمین روز این رقابت‌ها و در سومین بازی خود به مصاف بنگلادش رفت و با شکست سه بر صفر این تیم به سومین برد متوالی خود در این رقابت‌ها دست یافت.

این مسابقات در یک گروه برگزار می‌شود و پس از پایان مرحله مقدماتی تیم‌های اول و دوم جدول به دیدار نهایی صعود می‌کنند که تیم ایران با کسب سومین برد متوالی، حضورش در فینال قطعی شد. تیم‌های سوم و چهارم جدول نیز به دیدار رده‌بندی صعود می‌کنند.

جدال دو تیم ایران و بنگلادش، رقابت تفکرات دو مربی ایرانی بود که شاگردان محمد وکیلی در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۰ بنگلادش با هدایت علی پورعروجی را شکست داد. ملی‌پوشان ایران با شکست بنگلادش با سه برد و ۹ امتیاز در صدر جدول این مسابقات باقی ماندند.

تیم ملی نوجوانان ایران فردا (دوشنبه هفتم آذر) در چهارمین و آخرین مسابقه مرحله مقدماتی خود و از ساعت ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به مصاف پاکستان می‌رود که این مسابقه برای تعیین صدرنشین قطعی مرحله گروهی است و دو تیم صعودشان به دیدار نهایی قطعی شده است.

مهدی جلوه (کاپیتان)، طا‌ها بهبودنیا، عمران گوگ‌جیلی، امیرعلی دولتی، امیرمحمد گل‌زاده، پوریا حسین خان‌زاده، امید سقلی، محمدرضا آل‌جلیل، سید متین حسینی، فربد حق‌شناس، آرین محمودی‌نژاد، سید مرتضی طباطبایی، ابوالفضل مهدیان و سام مرادی ۱۴ بازیکن اعزامی ایران به این رقابت‌ها هستند.

امیر خوش‌خبر به عنوان سرپرست، محمد وکیلی (سرمربی)، حسام الدین ناییج و امان نظرزادقلی دوجی (کمک مربیان)، محمد معین وکیلی (آنالیزور) و محمد مهدی آذرمهری (تراپیست) ملی پوشان را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

در دیگر مسابقه امروز این مسابقات تیم‌های پاکستان و سری‌لانکا به مصاف یکدیگر رفتند و پاکستانی‌ها با شکست سه بر صفر حریف با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۱، ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۲۳ صعودشان را به دیدار نهایی قطعی کردند تا حریف تیم ایران شوند.

با توجه به نتایج مسابقات امروز تیم ملی نوجوانان ایران در دو روز آینده حریف پاکستان است که یک مسابقه برای صدرنشین در جدول مرحله گروهی و دومی برای کسب عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های منطقه مرکزی آسیا است.

برنامه روز پایانی مرحله گروهی لیگ ملت‌های منطقه مرکزی آسیا به قرار زیر است:

دوشنبه هفتم آذر

ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه: ایران – پاکستان

ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه: سری‌لانکا – افغانستان