بازدید بیش از ۲۶۱ هزار نفر از تخت جمشید در ایام نوروز
به گزارش صنعت نیوز، تخت جمشید در ایام نوروز بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داد.
تاريخ : چهاردهم فروردين 1402 ساعت 13:45   کد : 274895
به گزارش صنعت نیوز، تخت جمشید در ایام نوروز بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داد.

مدیر‌کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و چهل و نه نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است،.

رضا سامه افزود: نوروز غنی‌ترین میراث آئینی برخاسته از فرهنگ ملی و رمضان مهم‌ترین نماد فرهنگ اسلامی سرزمین ما ایران است. تقارن این دو امر باشکوه در تقویم، از نادرترین رویداد‌های روزگار ماست که تازگی طبیعت و نشاط معنویت را توامان در زندگی جاری می‌سازد و حضور در عرصه تمدنی این سرزمین در ظرف زمانی این تلاقی، زمینه‌ساز ظهور والاترین ارزش‌های جامعه در قالب فرهنگ متعالی ایرانی و اسلامی است.

مدیر‌کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: پایگاه‌های میراث فرهنگی به مثابه میزبان این حضور، از یک سو پرچم‌دار معرفی و ترویج ارزش‌ها و از سوی دیگر مسئول حفاظت از نماد‌های هویتی آن در سراسر این مرز و بوم هستند که هریک جلوه‌ای از این امر باشکوه را به نمایش می‌گذارند.

سامه افزود: اقبال فراگیر و بی‌همتای مردم به بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و نیز گوناگونی برنامه‌های فرهنگی پایگاه‌ها در روز‌های نخستین، نویدبخش رویداد بهار راستین در حوزه ماموریتی است و اصلاح برخی کاستی‌ها و نارسایی‌ها در حین میزبانی، نشان از پویایی مستمر این نهاد مسئولیتی است.

مدیر‌کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در ادامه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای نوروز اشاره کرد و گفت: برگزاری آئین‌های دیرین با رویکرد‌های نوین و برنامه‌های ویژه نوروز در بیش از یکصد پایگاه میراث ملی و جهانی، تا آن اندازه وسیع و گسترده بوده که در قالب برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی پیش از نوروز و برنامه و فعالیت‌های فرهنگی و نوروزی دسته‌بندی شده است.

او افزود: استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، خراسان رضوی به ترتیب بیشترین تعداد بازدید کننده از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی را دارا بوده اند.

سامه در پایان گفت: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور نیز پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و چهل و نه نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. پس از آن به ترتیب مجموعه میراث جهانی میدان امام، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد قرار دارند.