کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ امروز، آغاز نبرد برای پس گرفتن قهرمانی قاره کهن
به گزارش صنعت نیوز، سی و سومین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا امروز با حضور ملی پوشان ایران در شهر آستانه قزاقستان آغاز می‌شود.
تاريخ : بيستم فروردين 1402 ساعت 12:42   کد : 275026
به گزارش صنعت نیوز، سی و سومین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا امروز با حضور ملی پوشان ایران در شهر آستانه قزاقستان آغاز می‌شود.
در این دوره هدایت تیم ایران بر عهده حسن رنگرز است و برنامه ملی پوشان ایران در روز نخست به این شرح است:
یکشنبه ۲۰ فروردین:
۵۵ کیلوگرم:
پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی به مصاف برنده مبارزه میان تایگا اونیشی از ژاپن و مصطفی الکواده از اردن می‌رود.
۶۳ کیلوگرم:
ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور یک چهارم نهایی به مصاف برنده مبارزه نیراج از هند و داستان غدیراف از قرقیزستان می‌رود.
۷۷ کیلوگرم:,
امین کاویانی نژاد در دور نخست به مصاف ساجان از هند می‌رود و در کسب پیروزی در دور یک چهارم نهایی به مصاف روی لیو از چین می‌رود.
۸۷ کیلوگرم:
ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور یک چهارم نهایی به مصاف برنده کشتی ماساتو سومی از ژاپن و شیهازبردی اوفلکوف از ترکمنستان می‌رود.
۱۳۰ کیلوگرم:
امین میرزازاده پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی با برنده کشتی سوتا اوکومورا از ژاپن و کیم مین سئوک از کره جنوبی روبرو می‌شود.
دوشنبه ۲۱ فروردین:
۶۰ کیلوگرم:
مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور یک چهارم نهایی با برنده مصاف یرنور فیداخمتوف از قزاقستان و هوانگ از تایوان کشتی می‌گیرد.
۶۷ کیلوگرم:
رضا عباسی پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی به مصاف نوباتوف از ترکمنستان می‌رود.
۷۲ کیلوگرم:
سجاد ایمن طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی با برنده کشتی ویکاس از هند و لی جی یئون از کره جنوبی مبارزه می‌کند.
۸۲ کیلوگرم:
علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی با برنده کشتی سی جین یونگ از کره جنوبی و هالیشان باهیجیانگ از چین روبرو می‌شود.
۹۷ کیلوگرم:
مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور یک چهارم نهایی به مصاف یوتا نارا از ژاپن می‌رود.
در دوره قبل در سال ۲۰۲۲، تیم‌های قزاقستان (۲ طلا، ۵ نقره و ۲ برنز و ۱۹۰ امتیاز)، ایران (۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز و ۱۷۶ امتیاز) و قرقیزستان (۳ طلا و ۳ برنز و ۱۴۸ امتیاز) اول تا سوم شدند.
در تاریخ کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که از سال ۱۹۸۳ سابقه برگزاری دارد تیم ایران با ۱۴ قهرمانی رکورددار است و تیم‌های کره جنوبی با ۱۰ و قزاقستان با ۶ قهرمانی دوم و سوم هستند. تیم‌های ژاپن و ازبکستان هم یک بار قهرمان شده اند.
تیم ایران در سال‌های ۱۹۸۳، ۲۰۰۱، ۲۰۰۳، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ قهرمان آسیا شد.