|
رونمایی از دوچرخههای برقی جدید با طراحی اقتصادی و کوهستانی
به گزارش صنعت نیوز، مدیر یک شرکت دانش بنیان از طراحی و ساخت دوچرخههای برقی جدید با طراحی اقتصادی و کوهستانی و آمادگی این دوچرخه ها برای ورود به بازار خبر داد.
|
تاريخ :
يازدهم آبان 1404 ساعت 12:25
|
|
کد : 403384
|
به گزارش صنعت نیوز، مدیر یک شرکت دانش بنیان از طراحی و ساخت دوچرخههای برقی جدید با طراحی اقتصادی و کوهستانی و آمادگی این دوچرخه ها برای ورود به بازار خبر داد.
منطقه ویژه اقتصادی پیام مجموعهای در جنوب غربی شهر کرج، ایران و در منطقه مهرشهر با فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر تهران و تحت نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. در حال حاضر شرکتهای بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات میتوانند در این منطقه با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صاحب زمین، سوله و دفتر کار شوند و از خدمات متمرکز وزارت ارتباطات برای این شرکتها بهخصوص در حوزه تولید و مونتاژ محصولات IT، الکترونیکی و دانش بنیان در این ناحیه استفاده کنند.
در همین راستا با یک شرکت فعال در حوزه تولید تجهیزات ارتباطی از جمله موبایل و دوچرخه که در منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقر است، گفتگو داشتیم که مشروح آن در زیر آمده است:
میثم بی باک مدیر یک شرکت فعال در حوزه فناوری ارتباطات گفت: در راستای توسعه حملونقل پاک و هوشمند، مجموعه ما اقدام به طراحی و تولید دو مدل دوچرخه برقی کرده که هر دو مدل هماکنون آماده ورود به بازار هستند. این دو مدل که با هدف پاسخگویی به نیازهای متفاوت کاربران طراحی شدهاند، به ترتیب با نامهای مدل اقتصادی (شارژ) و مدل کوهستانی (آپلود) شناخته میشوند.
وی افزود: طراحی ساده و کاربردی، مناسب برای استفاده شهری، مجهز به باتری داخلی با قابلیت شارژ از طریق خود دوچرخه یا آداپتور، سرعت استاندارد تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت، قابلیت تا شدن برای حمل آسان، بدنه آلومینیومی سبک و مقاوم از جمله ویژگیهای این دوچرخه است.
مدیر عامل این شرکت تصریح کرد: ویژگیهای مدل کوهستانی، طراحی ویژه برای مسیرهای سخت و کوهستانی، سرعت تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت، بدنهای از جنس آلیاژ کربن و آلومینیوم، وزن بین ۲۱ تا ۲۲ کیلوگرم، قابلیت تاشو برای حمل آسان و جایگیری در خودرو، باتری داخلی قابل شارژ است.
وی ادامه داد: این دوچرخهها با هدف فراهم کردن یک تجربه کاربری متفاوت، قابلیت اتصال به اپلیکیشنهای هوشمند را دارند و به گونهای طراحی شدهاند که بتوانند در آینده در قالب یک زنجیره سلامت دیجیتال، به سایر تجهیزات هوشمند نظیر تلفن همراه و ساعتهای هوشمند متصل شوند. این ارتباط میتواند اطلاعاتی مانند ضربان قلب، کالری مصرفی و میزان فعالیت روزانه را ثبت و تحلیل کند.
جایگاه در بازار و مزیت رقابتی
مدیر عامل این شرکت در خصوص جایگاه در بازار و مزیت رقابتی این دوچرخهها گفت: با توجه به اینکه این دوچرخهها تولید داخل هستند، هزینه نهایی نسبت به نمونههای وارداتی بسیار پایینتر است. همچنین در مقایسه با دوچرخههای وارداتی غیررسمی که گاه قیمتی تا ۳۰۰ میلیون تومان دارند، این محصولات علاوه بر کیفیت ساخت بالا، از پشتیبانی و خدمات پس از فروش رسمی نیز برخوردارند.
وی افزود: مزیت اصلی این دوچرخهها برقی بودن، طراحی هوشمند، قابلیت حمل آسان و قیمت رقابتی است. ما به عنوان یکی از معدود تولیدکنندگان دوچرخه برقی در کشور، توانستهایم مزیت نسبی در قیمت تمامشده ایجاد کنیم.
تحلیل بازار و چشمانداز فروش
مدیر عامل این شرکت تصریح کرد: پیش از ورود به این حوزه، مطالعات بازار و تحلیلهای فنی انجام شده که نشاندهنده رشد تقاضا برای حملونقل پاک و استفاده از تجهیزات سبک شهری است. دوچرخههای برقی به عنوان یکی از گزینههای اصلی حملونقل شهری، به سمت جایگزینی وسایل پرمصرف و آلاینده پیش میروند. پیشبینی شده که بازار هدف توان جذب بیش از ۱۰ هزار دستگاه در سال را داشته باشد.
وی افزود: سرمایهگذاری قابل توجهی نیز در این بخش انجام شده و برنامه ما توسعه تدریجی محصولات با توجه به نیاز بازار و افزایش مقیاس تولید در آینده است.
مدیر عامل این شرکت در پایان گفت: اگرچه کارخانه تجهیز و محصولات آماده شدهاند، اما با موانع جدی در مسیر تولید و عرضه مواجهایم؛ از جمله چالشهای تأمین قطعات، موانع اداری و فقدان حمایتهای لازم. متأسفانه به جای حمایت از تولید داخلی، بعضاً فضای بازدارندهای ایجاد شده است. با این حال، تلاش ما ادامه دارد تا این محصولات با کیفیت داخلی و قیمت رقابتی، بهزودی در دسترس مصرفکنندگان قرار گیرند.
|