|
قطار اروپا سرعت گرفت
|
تاريخ :
بيست و يکم آبان 1404 ساعت 08:40
|
|
کد : 403855
|
کمیسیون اروپا بسته حمل و نقل جامعی تصویب کرده است که توسعه شبکه راهآهن پرسرعت اروپا را تسریع میکند و همچنین سرمایهگذاری در سوختهای تجدیدپذیر و کمکربن را برای بخشهای هوانوردی و دریایی افزایش میدهد.
به گزارش ایسنا، کمیسیون اروپا، هدف از این بسته جدید را کارآمدتر، بههمپیوستهتر، در دسترستر، پاکتر و مقاومتر کردن سیستم حمل و نقل اتحادیه اروپا اعلام کرد.
طرح اقدام جدید راهآهن پرسرعت، دستور کاری را برای ایجاد شبکه ریلی سریعتر و بههمپیوستهتر تا سال ۲۰۴۰، بر اساس شبکه حملونقل بین اروپایی (TEN-T) تعیین میکند و هدف آن اتصال شهرهای بزرگ در سراسر اروپا با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت یا بالاتر است. درنتیجه مسافران میتوانند از برلین به کپنهاگ به جای هفت ساعت فعلی، در چهار ساعت و از صوفیه به آتن به جای حدود ۱۴ ساعت کنونی، در ۶ ساعت سفر کنند. ارتباطات مرزی، مانند پاریس-لیسبون از طریق مادرید و بهبود اتصال بین پایتختهای بالتیک نیز در دستور کار قرار دارند.
انسجام در عمل
رافائل فیتو، معاون اجرایی انسجام و اصلاحات کمیسیون اروپا اظهار کرد که راهآهن پرسرعت، انسجام در عمل است. بهبود زمان سفر بین پایتختها در سراسر اروپا، نتیجه ملموس و عملی اراده ما برای متحدتر و کارآمدتر کردن اروپا است. اجرای این طرح شهروندان را به هم نزدیکتر و تجارت را در سراسر اتحادیه اروپا آسانتر میکند.
برای دستیابی به اهداف راهآهن پرسرعت، کمیسیون قصد دارد تنگناهای مرزی را برطرف، گزینههای پرسرعت (از جمله سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر در ساعت) را شناسایی و استراتژی تامین مالی هماهنگ تدوین کند، همچنین شرایط برای اپراتورهای ریلی از طریق اقدامات نظارتی و دیجیتال را بهبود بخشد و حاکمیت در سطح اتحادیه اروپا را در مورد زیرساختها، استانداردسازیها و مجوزها تقویت کند.
طرح سرمایهگذاری حمل و نقل پایدار
در کنار ابتکار راهآهن، کمیسیون طرح سرمایهگذاری حمل و نقل پایدار (STIP) را معرفی کرد که به دنبال افزایش استفاده از سوختهای تجدیدپذیر و کمکربن در هر دو بخش حمل و نقل هوایی و دریایی خواهد بود. هدف طرح سرمایهگذاری حمل و نقل پایدار، جمعآوری حداقل ۲.۹ میلیارد یورو از طریق ابزارهای مالی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۷ برای تسریع گذار به انرژی پاک است.
طبق گزارش سایت یوروپ دیتا، آپوستولوس تزیتزیکستاس، کمیسر حمل و نقل و گردشگری پایدار گفت: بسته امروز در مورد تقویت رقابتپذیری اروپا و همزمان، حرکت قاطعانه به سمت آیندهای با انتشار صفر خالص است. با سرمایهگذاری در راهآهن سریعتر و متصلتر و افزایش سوختهای تجدیدپذیر و کمکربن، سیستم حمل و نقل اروپا را برای شهروندان پاکتر، مقاومتر و مقرونبهصرفهتر خواهیم کرد.
|
|