برنامه های وزارت مسکن عامل کاهش 25 درصدی قیمت ها است
به گزارش صنعت نيوز ، یک کارشناس مسکن گفت: برنامه هایی که وزارت مسکن و شهرسازی بطور میان مدت و بلند مدت انجام داده کاهش 25 درصدی قیمت مسکن طی هفته های اخیر را سبب شده است.
تاريخ : چهاردهم مرداد 1387 ساعت 10:00   کد : 4116

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نيوز ، یک کارشناس مسکن گفت: برنامه هایی که وزارت مسکن و شهرسازی بطور میان مدت و بلند مدت انجام داده کاهش 25 درصدی قیمت مسکن طی هفته های اخیر را سبب شده است.

حسین وکیلی، کارشناس مسکن، با بیان این مطلب افزود: اجرای طرح مسکن مهر و همچنین اجاره زمین  های 99 ساله از مهمترین عوامل کاهش قیمت مسکن بوده اند.

وی ادامه داد: برنامه هایی که از سوی وزارت مسکن برای گسترش واحدهای مسکونی در اختیار انبوه سازان قرار گرفته گامی موثر برای جلوگیری از افزایش قیمت هاست.

 

این کارشناس مسکن ادامه داد: مبلغ قابل توجهی که بصورت مالیات نقل و انتقالات بر اساس قیمت های واقعی بازار گرفته می شود سبب خرید و فروش زائد و دلال بازی به حیطه کنترل در آمده و در پی آن رغبت کم بخش هایی که ازمسکن فقط برای سرمایه گذاری استفاده می کردند از سرعت معاملات کاسته شده و قیمت ها کاهش یافت.

وکیلی با اشاره به طرح واگذاری تمامی زمین ها تا پایان سال جاری تصریح کرد: کمبود زمین از مشکلات عمده کنونی سازندگان مسکن است که با واگذاری آن سطوح قیمتی هم تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر طرح مسکن مهر تا چند ماه آینده، به طور کامل ومورد نظر دولت به حیطه اجرا در نیاید باز هم در ثبات قیمت ها تأثیر گذار خواهد بود.