دربخش دریانوردی باید سرمایه گذاری شود
به گزارش صنعت نیوز، دادستان کل کشور با اشاره به مزیت های ایران در حمل و نقل دریایی گفت : با وجود اقدامات انجام شده ، باید سرمایه گذاری های بسیاری برای رسیدن به جایگاه شایسته در این بخش انجام شود.
تاريخ : بيست و سوم مهر 1387 ساعت 15:04   کد : 8862

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، دادستان کل کشور با اشاره به مزیت های ایران در حمل و نقل دریایی گفت : با وجود اقدامات انجام شده ، باید سرمایه گذاری های بسیاری برای رسیدن به جایگاه شایسته در این بخش انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی افزود : با توجه به موقعیت ترانزیتی کشور ، گسترش حمل بار و کانتینر و توسعه آموزش نیروی انسانی به سرمایه گذاری بیشتر نیازمند است.

وی خواستار تکمیل راه آهن شرق - غرب و اتصال ان به راه آهن شمال - جنوب شد و گفت : ایران موقعیت ژئوپلیتک و ژئواستراتژیک ویژه ای در دسترسی به آبهای آزاد دارد و مسئولان حمل و نقل دریایی کشور باید برای 100 سال آینده برنامه داشته باشند.

دادستان کل کشور گفت : دولت و مجلس برای تحقق اهداف حمل و نقل دریایی کشور فراتر از اهداف سند چشم انداز بیست ساله حمایت می کنند.

دری نجف آبادی بر بهره گیری هر چه بیشتر از منابع دریایی و توسعه این بخش تاکید کرد و گفت : با برنامه ریزی همه جانبه می توان تحول چشمگیری در حمل و نقل دریایی ایجاد کرد.

وی ظرفیت 130 میلیون تنی اسکله ها و 15 میلیون تنی کشتیرانی کشور را خوب اعلام کرد و افزود : سهم ایران از جابجایی 8 میلیارد تن کالا که از طریق دریا جابجا می شود باید ، افزایش یابد .

دری نجف آبادی در ادامه پدیده دزدان دریایی و ربایش کشتی ایران دیانت را محکوم کرد و گفت : پدیده هایی مانند دزدان دریایی و دزدان هوایی نباید امنیت بین المللی را به مخاطره بیاندازند.

 

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به شیطنت های آمریکا در خلیج فارس گفت : امنیت خلیج فارس و دریای عمان متعلق به همه کشورهای حاشیه آن است.

دری نجف آبادی تصریح کرد : نمی توان تصور کرد که ایران قدرتمند و با عظمت در خلیج فارس امنیت نداشته باشد و برخی کشورها با حمایت امریکا امن باشند.

وی خاطر نشان کرد : دنیا بداند با آتش و باروت نمی توان بازی کرد و ایران همواره از حق خود دفاع می کند و کوتاه نمی آید.