سه شنبه 28 فروردين 1403
رئیس سازمان‌بورس

اصلاح اساسنامه صندوق پالایش یکم و دارایکم در مراحل نهایی است

اصلاح اساسنامه صندوق پالایش یکم و دارایکم در مراحل نهایی است
  تاريخ:سی ام مرداد 1401 ساعت 10:21   |     کد : 269109   |     مشاهده: 700
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان‌بورس و اوراق بهادار از اصلاح اساسنامه صندوق پالایش و دارا در دولت خبر داد و گفت: بند به بند اساسنامه این دو صندوق، باید در دولت تصویب شود.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان‌بورس و اوراق بهادار از اصلاح اساسنامه صندوق پالایش و دارا در دولت خبر داد و گفت: بند به بند اساسنامه این دو صندوق، باید در دولت تصویب شود.

مجید عشقی شنبه شب با حضور در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنج سیما و در تشریح عملکرد سازمان بورس در ۱۰ ماه گذشته، تصریح کرد: معامله این دو صندوق نزدیک به ارزش خالص دارایی (NAV) خواهد بود چرا که فرآیند‌های بازار، ارزش صندوق را به ارزش خالص دارایی خواهد رساند.

رئیس سازمان‌بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه تلاش کردیم التهابات بازار را مدیریت و دغدغه‌های بازار سرمایه را به دولت منتقل کنیم افزود: ارزش بورس و فرابورس را ۷ هزار هزار میلیارد تومان است و هم‌اکنون صندوق‌های تضمین اصل سرمایه راه‌اندازی شده تا اصل سرمایه مردم تضمین شود.

وی در ادامه گفت:از سال ۸۸ هیچ گونه مجوز کارگزاری صادر نشده بود، از سال گذشته حدود ۱۵ مجوز کارگزاری صادر شده است و از این ۱۵ کارگزاری حدود ۵ کارگزاری تاسیس شد و درحال شروع فعالیت هستند.

عشقی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۴ واریزی به صندوق تثبیت بازار سرمایه داشتیم و پیگیر ادامه این واریزی‌ها هستیم اظهار داشت: ما عموم مردم را به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم دعوت می‌کنیم. تا پیش از این مردم ابزار‌های کمی برای سرمایه گذاری در اختیار داشتند.

رئیس سازمان بورس همچنین عرضه خودرو در بورس کالا را پیروزی شفافیت بر دلالان خواند و تصریح کرد: با اعلام عرضه دو خودرو فیدلیتی و دیگنیتی، قیمت در بازار غیررسمی کاهش پیدا کرد. پس از عرضه نیز، قیمت این دو خودرو مجددا کاهش پیدا کرد. در سایت بورس کالا، تعداد و تاریخ عرضه‌های بعدی مشخص شده است.

وی همچنین بسته شدن نماد را یکی از خطوط قرمز سازمان بورس برشمرد و گفت: بسته شدن نماد، تنبیه سرمایه‌گذار است نه شرکت. برای همین برای احقاق حقوق سرمایه گذار تلاش کردیم و بسیاری از نماد‌های بازار پایه باز شده است.

عشقی تاکید کرد: البته بعضی از نماد‌ها عملکرد بسیار غیرشفافی دارند و صورت‌های مالی غیرقابل قبولی دارند. تلاش داریم با همکاری قوه قضائیه این معضل را نیز حل کنیم.

http://www.sanatnews.ir/News/1/269109
Share

اصلاح اساسنامه صندوق پالایش یکم و دارایکم در مراحل نهایی استاصلاح اساسنامه صندوق پالایش یکم و دارایکم در مراحل نهایی استاصلاح اساسنامه صندوق پالایش یکم و دارایکم در مراحل نهایی استاصلاح اساسنامه صندوق پالایش یکم و دارایکم در مراحل نهایی است
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است