جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 آذر 1395     
وضعیت نامطلوب صادرات خودرو در 10 سال گذشته

به گزارش صنعت نیوز، یک کارشناس صنعت خودرو در رابطه با الزام 30 درصد صادرات در قراردادهای جدید خودرویی گفت: انجام 30 درصد صادرات و الزام آن در قراردادهای جدید خودرویی گامی موثر در راستای رشد صادرات کشور است.

امرالله امینی افزود: با کمک قطعه سازان و خودروسازان داخلی و افزایش توان تولید که یکی از بخش های اصلی صادرات است که در عمق بخشیدن به قطعه سازی داخلی موثر می باشد، می توان شاهد رشد و توسعه صادرات بود.

وی در ادامه تصریح کرد: الزام 30 درصد صادرات باید به صورت سالانه یا طی یک دوره چند ساله در قراردادها منعقد شود البته باید به این نکته توجه داشت که خودروسازان خارجی تسلط و تجربه بیشتری در جذب و ورود به بازارهای جهانی خودروسازی را دارند و با این عمل تنها دغدغه قطعه سازان و خودروسازان داخلی مربوط به بخش تولیدی خودرو می شود و ورود به بازارهای رقابتی سهل تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی و ایجاد جوینت ونچرهای جدید در رشد و توسعه خودروسازی و ورود به بازارهای جهانی حائز اهمیت است، ابراز داشت: فراهم سازی زیرساخت های صادرات خودرو پیش زمینه ورود به بازارهای رقابتی است.

وی در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: فراهم سازی زیرساخت های صادرات شامل استاندارد سازی خط تولید، استفاده از نیروی انسانی متخصص و کارآمد و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی می شود که با قیمتی مناسب آماده عرضه به بازارهای جهانی شوند بنابراین تامین این عوامل و زیرساخت ها مستلزم ورود صنعت خودروسازی و قطعه سازی به عرصه بین المللی است.

وی اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی های نوین و انتقال فناوری می تواند در رقابت پذیری و افزایش توان صادراتی در قراردادهای جدید خودرویی موثر واقع شود.

امینی در پایان با بیان اینکه وضعیت صادرات خودرو در 10 سال گذشته بسیار نامطلوب بوده است، اذعان داشت: به علت وجود تحریم ها و برخی مسائل داخلی صادرات خودرو در سالیان گذشته رشد چندانی نداشته است و برای توسعه این صنعت باید اقدام به تدوین برنامه صادراتی بلند مدتی شود البته وجود مدیران متخصص و کارآمد می تواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: