جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 آذر 1395     
گازرسانی به 5 / 2 میلیون خانوار روستایی با سرمایه‌گذاری در صنعت CNG

به گزارش صنعت نیوز، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: گازرسانی به سیستان و بلوچستان از اهداف سرمایه‌گذاری صنعت CNG است.

منصور ریاحی در همایش بین‌المللی CNG و سوخت‌های جایگزین با تاکید بر لزوم مشارکت بیشتر بخش خصوصی در صنعت CNG تاکید کرد و گفت : گازرسانی به 5 / 2 میلیون خانوار روستایی از دیگر اهداف چشم انداز صنعت CNG  است .

وی افزود:  یکی از دلایلی که نتوانستیم به توسعه برسیم، عدم بلوغ بخش خصوصی است. در حال حاضر اقتصاد ایران جزو اقتصادهای بزرگ دنیا محسوب می‌شود، اما 80درصد اقتصاد کشور دولتی و تنها 20 درصد آن متعلق به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازارها درمانده هستند. از سوی دیگر بخش خصوصی باید درجه تطابق‌پذیری خود را بالا ببرد. دولت جاه‌هایی را که نباید سرمایه‌گذاری کند سرمایه‌گذاری کرده است. در حالی که بستر باید برای بخش خصوصی فراهم شود.

 

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مورد متحول کردن بخش خصوصی توضیح داد: برای متحول کردن بخش خصوصی باید نظارت و رقابت افزایش پیدا کند و میزان تصدی کاهش پیدا کند.

 

ریاحی با تاکید بر این‌که بلوغ صنعت CNG رو به افول است، اظهار کرد: پنج پارامتر صنعت CNG را تهدید می‌کند که شامل کالاهای جایگزین، ورود مرتب نیروهای تازه به این صنعت، افزایش قدرت چانه‌زنی خریدار، افزایش تعداد عرضه‌کنندگان و غیره می‌شود.

 

وی با بیان این‌که باید در اوج بلوغ صنعت CNG از راهبرد‌های ویژه‌ای برای حفظ آن استفاده کنیم، تصریح کرد: باید یک مدل جدید بازاریابی داشته باشیم. صنعت CNG توان بالایی دارد و باید در زمان پساتحریم وارد عرصه بین‌المللی شود. از سوی دیگر باید اتحادهای راهبردی و شرکت‌های کنسرسیومی تشکیل شود.

 

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که برندسازی یک فرصت است، ادامه داد: در حال حاضر بحث توتال برند مطرح شده و در شرکت پالایش و پخش در حال تنظیم است. شرکت‌های خصوصی باید یک اقدام مشترک داشته باشند و از سوی دیگر باید فضای رقابتی ایجاد شود.

 

ریاحی در ادامه در مورد قابلیت‌های بخش خصوصی و جذابیت‌های صنعت CNG، توضیح داد: بخش خصوصی باید راهبردی توسعه کسب‌وکار داشته باشد. باید بررسی کند که با چه نگاهی می‌خواهد وارد این صنعت شود و باید دارای نگاه بازارمحور و منبع‌محور باشد. باید کشور از تامین‌کننده منحصر به بازار رقابتی برسد.

 

وی ادامه داد: یا باید وضعیت موجود حفظ شود که این شایسته کشور نیست یا باید در ساختار تامین‌کننده فرآورده ساختار خریدار و بخش خصوصی، ساختار تامین‌کننده و متقاضی و ساختار مرحله به مرحله تغییر ایجاد شود.

 

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ادامه داد: بخش خصوصی باید در بازار داخل نفوذ پیدا کند و با یکپارچه شدن و استحکام زنجیره تامین وارد بازارهای خارجی شود. برای این منظور باید یک شریک تجاری از کشور مقصد که از توان و قابلیت بالایی برخوردار است برگزیند و از این طریق CNG را وارد بازارهای بین‌المللی کند.

 

ریاحی در مورد راهبردی نفوذ در بازار توضیح داد: برای این منظور باید یکپارچگی عمودی بین شرکت‌ها ایجاد شود و شرکت‌ها با همسنگ‌های‌ خود رقابت کنند.

 

وی در پایان در مورد چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در صنعت CNG گفت: گازرسانی به 5 / 2میلیون خانوار روستایی، عملیات گازرسانی در سیستان و بلوچستان، توسعه مصرف CNG در حمل‌ونقل، اجرای خط لوله گاز صادراتی به عراق، صادرات تجهیزات CNG به خارج، انتقال فناوری، برند جامع و صندوق حمایت از صنعت CNG از کشورهای سرمایه‌گذاری در صنعت CNG محسوب می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: