پنج شنبه 24 خرداد 1403

بهره برداري از مرحله نخست طرح توسعه خط 2 مترو تا پايان سال

  تاريخ:بيست و سوم خرداد 1387 ساعت 14:52   |     کد : 1157   |     مشاهده: 991
به گزارش صنعت نیوز، مجري خط 2 متروي تهران گفت: مرحله نخست طرح توسعه خط 2 متروي تهران، اسفند امسال به بهره برداري مي رسد.

به گزارش صنعت نیوز، مجري خط 2 متروي تهران گفت: مرحله نخست طرح توسعه خط 2 متروي تهران، اسفند امسال به بهره برداري مي رسد.

به گزارش خبرنگار صنعت نیوز، براري گفت: خط 2 مترو با 19 ايستگاه در 20 کيلومتر و از ميدان صادقيه تا ايستگاه علم و صنعت فعال است که هم اکنون طرح توسعه شرقي آن در 3 مرحله به طول 10 کيلومتر در حال اجراست.

وي افزود: عمليات اجرايي مرحله نخست اين طرح از ايستگاه علم و صنعت تا خيابان تهرانپارس به طول 3 کيلومتر و با 50 درصد پيشرفت فيزيکي در حال اجراست که در اين مرحله دو ايستگاه شهيد باقري و تهرانپارس تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.

مجري خط 2 متروي تهران گفت: عمليات اجرايي مرحله دوم اين طرح از ايستگاه تهرانپارس تا خيابان جشنواره به طول 2 کيلومتر با 25 درصد پيشرفت فيزيکي در حال اجراست و در اين مرحله ايستگاه فرهنگسراي اشراق طبق زمانبندي آذر سال آينده افتتاح مي شود.

براري درباره مرحله سوم طرح توسعه خط 2 مترو افزود: اين مرحله از تقاطع خيابان جشنواره - دماوند تا پايانه مسافربري سرخه حصار به طول 5 کيلومتر و با 2 ايستگاه در ترمينال شرق و بزرگراه شهيد ياسيني طراحي شده است و عمليات اجرايي آن تا يکماه ديگر آغاز و اسفند سال 91 به پايان مي رسد.

وي با بيان اين که دو هزار ميليارد ريال اعتبار براي طرح توسعه شرقي خط 2 مترو در نظر گرفته شده است گفت: با بهره برداري از ايستگاه هاي در حال احداث خط 2 ، ده قطار مورد نياز است که با هماهنگي هاي انجام شده تا پايان سال وارد کشور مي شود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/1157
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است