شنبه 6 مرداد 1403
به گزارش صنعت نیوز، دولت روسیه در پی افزایش قیمت‌های داخلی، سرگرم بررسی ممنوعیت صادرات دیزل است.
به گزارش صنعت نیوز، شرکت ریلاینس اینداستریز هند موافقت دولت آمریکا را برای ازسرگیری واردات نفت از ونزوئلا، دریافت کرد.
به گزارش صنعت نیوز، با گذشت بیش از ۲ سال از آغاز جنگ اوکراین، اروپا همچنان با چین برای عنوان بزرگترین واردکننده گاز روسیه از طریق خط لوله، رقابت می‌کند.
به گزارش صنعت نیوز، روسیه و کوبا، پیشنهاد ساخت یک پالایشگاه نفت در کوبا با کمک شرکت‌های روسی را بررسی کردند.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس، ارائه برنامه‌های شرکت‌های صنعتی در حوزه ساخت داخل و بومی‌سازی و حمایت از سازندگان داخل را از برنامه های این پارک در سال جاری دانست و گفت: در این راستا همکاری صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع اصلی رویدادها و نمایشگاه های امسال پارس جنوبی است چراکه این رویکرد راهی برای افزایش ضریب نفوذ فعالیت‌های دانش‌بنیان در صنعت به شمار می‌رود.
به گزارش صنعت نیوز، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: امسال این معاونت از محل اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان ۲۰ هزار میلیارد تومان منتفع می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، انجمن شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان را سکوی تعامل و ارتباط اثربخش بین دانش‌بنیان‌ها و معاونت علمی توصیف و بر تقویت این سکو تاکید کرد.
به گزارش صنعت نیوز، مشاور رییس سازمان غذاودارو در امور دانش بنیان گفت: در دولت سیزدهم ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور اضافه شد.
به گزارش صنعت نیوز، پورشه پیش‌بینی فروش خود را در سال کاهش داده و نسبت به کاهش تولید ناشی از کمبود عرضه آلیاژهای آلومینیوم که بر تامین‌کنندگان مختلف تأثیر می‌گذارد، هشدار داده است.
به گزارش صنعت نیوز، ماسک اعلام کرد که تسلا سال آینده ربات‌های انسان نما برای استفاده داخلی خواهد داشت.
به گزارش صنعت نیوز، بر اساس گزارش انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای جدید تسلا در سه ماهه دوم سال جاری در کالیفرنیا ۲۴ درصد کاهش یافت که برای سومین بار متوالی است که فروش این خودروساز در ایالت گلدن کاهش یافته است.
به گزارش صنعت نیوز، فروش رنو در نیمه اول به دلیل تقاضای زیاد برای خودروهای هیبریدی در اروپا افزایش یافت.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی چابهار متصل به آبهای آزاد اقیانوس هند موقعیت مناسبی برای تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیپ (حمل و نقل دریایی) کالا دارد و بهترین و کم هزینه‌ترین مسیر تجارت و ترانزیت به کشورهای آسیای میانه بویژه کشور همسایه افغانستان است.
به گزارش صنعت نیوز، ناوچه سهند که در جریان تعمیرات دچار حادثه شده بود، شامگاه جمعه از آب بیرون کشیده شد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به برنامه‌های سازمان متبوع خود جهت افزایش و تنوع بخشی به محصولات و بازارهای صادراتی کشورمان، گفت: در همین راستا نخستین بار صادراتی به وزن ۳۵۰۰ تن سیمان تولیدی یکی از کارخانجات داخلی به مقصد روسیه صادر شده است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل گمرک جلفا از افزایش ۱۳۸ درصدی ارزش صادرات کالا در سه ماهه نخست امسال از این گمرک نسبت به سه ماهه سال گذشته خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم در دومین روز معاملاتی ۹۳۷ میلیون دلار حجم ثبت کردند.
به گزارش صنعت نیوز، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، سوم مردادماه) با افت ۲ هزار و ۶۱۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۴۲ واحد ایستاد.
به گزارش صنعت نیوز، قیمت طلا در معاملات اولیه آسیا امروز چهارشنبه (۲۴ جولای) ثابت بود و سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده بودند که می‌تواند بر جدول زمانی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد.
به گزارش صنعت نیوز، گمرک اعلام کرد که واردات شمش طلای استاندارد در چهار ماهه امسال به ۱۲ تن و ۲۶۰ کیلوگرم و به ارزش ۷۷۹ میلیون دلار رسیده است.
به گزارش صنعت نیوز، کهگیلویه وبویراحمد را سرزمین گنج ها و رنج ها می نامند؛این خطه پر ظرفیت، با استعداد و غنی از داشته های متعدد در حوزه های گوناگون آب، خاک، طبیعت بکر، کشاورزی و صنایع نفت و گاز و کشاورزی اما همچنان از محرومیت های عمیق تاریخی و توسعه نیافتگی رنج می برد و بی گمان معادن نیز گنجی پنهان و یکی از ظرفیت های مهم و البته از حلقه های مفقوده در توسعه و شکوفایی اقتصادی مردم محسوب می شود.
به گزارش صنعت نیوز، دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران از آمادگی برای تدوین بسته سیاست صنعتی ظرف مدت سه ماه به همت نخبگان و کارآفرینان خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، همزمان با برگزاری کارگاه آموزشی کاتالیست‌های هتروژن، از کتابچه بهره‌برداری از کالیست‌های احیای مستقیم آهن رونمایی می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید دستگاه جوش تیگ تا جریان ۵۰۰ آمپر و فرکانس ۱۰۰ کیلوهرتز شده است که قابلیت جوشکاری همه نوع فلزات از ضخامت ۰.۵ میلی متر به بالا را دارد.
به گزارش صنعت نیوز، فرمانده کل انتظامی کشور گفت: :امروز در مجموعه فراجا چند بخش از موضوعیت و اهمیت ویژه ای برخورداراست که یکی از آنها معاونت مهندسی است و باید در این میدان جهادگونه وارد شوید و عقب افتادگی هایی که در این بخش وجود دارد را با جدیت و مدیریت جهادی و نه از طریق سیکل های اداری پیگیری کرد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن درباره منابع این صندوق اعلام‌کرد: از زمان تاسیس تاکنون ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن در بخش مسکن هزینه شد که ۲۰ هزار میلیارد تومان از این منابع از محل مستقیم منابع صندوق و بقیه از منابع غیرمستقیم و آورده مردم تامین شده است.
به گزارش صنعت نیوز، فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امسال مرز دریایی هم برای تردد زوار اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: در مرزهای هفت‌گانه برای تردد زوار اربعین، هیچ گونه خدماتی در زمینه صدور گذرنامه ارائه نمی‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، دکتر حمیدرضا فتوحی مدیرعامل شرکت هواپیمایی اروان که در ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری از سمت مدیرعاملی تغییر یافته به مناسبت برگزاری مجمع سالیانه این شرکت در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۴/۳۱ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گویای صنعت در رابطه با اخرین وضعیت چگونگی عملکرد این شرکت بیان داشت:شرکت هواپیمایی اروان زیر مجموعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است.
به گزارش صنعت نیوز، پس از بررسی ۱۹۹ کشور، فهرست جدیدی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۴ منتشر شد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای اولین بار تابوی برگزاری کنسرت در امکان گردشگری را شکستیم که اولین آن در تخت جمشید بود. ۶۰۰۰ نفر به تخت جمشید رفتند بی‌آنکه مشکلی به وجود آید. دادستانی، نیروی انتظامی،‌امام جمعه نقش مهمی در برگزاری کنسرت در مرودشت داشتند.
به گزارش صنعت نیوز، چهل و ششمین اجلاس میراث جهانی یونسکو در دهلی در حالی آغاز به کار کرده است که ۲۵ محوطه تاریخی، فرهنگی و یا مختلط شانس خود را برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو محک می‌زنند.
به گزارش صنعت نیوز، دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین از ثبت‌نام حدود پنج هزار موکب ایرانی برای اربعین خبر داد که از میان آنها برای ۱۲۰۰ موکب «شناسه ملی» صادر شده است.
به گزارش صنعت نیوز، رییس جمهور منتخب با اشاره به تلاش ورزشکاران اعزامی به المپیک برای افتخارآفرینی، گفت: بنده نیز صادقانه و بدون هیچ منتی هر تلاشی برای حمایت و کمک به شما انجام خواهم داد.
به گزارش صنعت نیوز، نشست خبری رئیس فدراسیون کشتی پیش از المپیک پاریس برگزار شد.
به گزارش صنعت نیوز، دوومیدانی ایران با دو ورزشکار برای هفدهمین مرتبه در بازی‌های المپیک شرکت می‌کند.
به گزارش صنعت نیوز، سرمربی تیم ملی فوتبال عضو کمیته فنی فدراسیون شد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس شورای شهر تهران گفت: زاکانی از شهرداری تهران نمی‌رود و باید طبق معمول به روال کار خود ادامه دهد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیران عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و سازمان تاکسیرانی شهر تهران توافقنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان ثبت احوال اعلام کرد که پایگاه خانوار این سازمان مبنای تغییر ساختار خانوار برای دریافت یارانه خانواده‌ها است.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی حواشی میان اعضای شورا و مجموعه شهرداری تهران گفت: باید برای خدا کار کرد. بی‌تردید کف زدن‌ها و احسنت‌گفتن‌های سیاسی پایدار نخواهد بود.
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است