سه شنبه 29 خرداد 1403
در آستانه اجراي طرح انضباط اجتماعي در عبور و مرور؛

اعمال قانون محترمانه وظيفه اصلي پليس است

  تاريخ:نهم آذر 1387 ساعت 14:08   |     کد : 11989   |     مشاهده: 1229
به گزارش صنعت نیوز، تا زماني كه نظم و انضباط اجتماعي برقرار نشود، امنيت لازم در سطح جامعه ايجاد نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، تا زماني كه نظم و انضباط اجتماعي برقرار نشود، امنيت لازم در سطح جامعه ايجاد نخواهد شد.

سردار رجب زاده، فرمانده انتظامي تهران بزرگ در جلسه توجيهي ماموران شركت‌كننده در طرح انضباط اجتماعي افزود: با توان بسيار بالايي كه مديران و نيروهاي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ دارند، مطمئنم در كوتاهترين زمان مي‌توانيم با برنامه‌ريزي انجام شده نظم و انضباط اجتماعي را برقرار كنيم.

وي گفت: لازمه اين كار اين است كه در ابتدا خودمان منضبط باشيم؛ زيرا تمام رفتار، كردار و وضعيت ظاهري ما به طور كامل ديده مي‌شود.

سردار رجب‌زاده تصريح كرد: با توجه به برنامه‌ريزي كه در تهران داريم بر آنيم كه نحوه برخورد خود را اصلاح كنيم و به نحو مطلوب فعاليتهاي آتي را انجام دهيم.

وي با بيان اين كه بايد وظايفي كه بر عهده ما گذاشته شده را با اقتدار و با ادب اجرا كنيم، اظهار داشت: بيش از 97 درصد مراجعه‌كنندگان ما مجرم و متهم نيستند، لذا برخي از كارهاي ما اقدامات خدماتي بشمار مي‌رود و نبايد در طرح انضباط اجتماعي به چشم مجرم به مردم نگريسته شود.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ تاكيد كرد: برخورد نسنجيده تعداد اندكي از كاركنان مي‌تواند تمام زحمات پليس را بر باد دهد، بر اين اساس اقتدار را نبايد با بي‌احترامي و برخورد تند معنا كرد، بلكه اقتدار اين است كه بدون التماس و با احترام وظايف را انجام دهيم.

وي اضافه كرد: مهمترين ابزار ما در اجراي طرحها نيروي انساني با تجربه است كه فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اين سرمايه عظيم را دارد، لذا با توكل به خدا و كمك به مظلومان وظايفمان را بايد خالصانه انجام دهيم.

سردار رجب‌زاده خاطرنشان كرد: بايد با وضعيت ظاهري مناسب، با كمال ادب و متانت در اجراي اين طرح با مردم برخورد شود.

وي با اشاره به اين كه هدف از اين طرح الگوسازي است، بيان كرد: طرح انضباط اجتماعي سه سال ادامه خواهد يافت و همچنين تمام ماموريتهاي كه در دست انجام داريم به نحوه مطلوب نهادينه خواهيم كرد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ توضيح داد: ما تضمين سلامت يكديگر هستيم، لذا اگر مشاهده كرديم كه همكاري خطا و تندي مي‌كند بايد با تذكر او را ارشاد كرد و البته اگر در اين ماموريت خطايي از ماموري سر زند از چرخه اين عمليات خارج خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: با بكارگيري تمام و توان تجربه تهران را به يك شهر منظم و منضبط تبديل خواهيم كرد و اين در توان مجموعه تهران بزرگ است.

سردار رجب‌زاده با بيان اين كه از تمام ظرفيت تهران بزرگ در اين طرح استفاده شده است، تصريح كرد: بر اين اساس كمبود نيرو نخواهيم داشت و البته اگر با مشكلي مواجه شويم از نيروهاي ديگر استفاده خواهيم كرد.

وي در پايان با بيان اين كه طرح انضباط اجتماعي از فردا (يكشنبه) آغاز خواهد شد ، گفت: فرد فرد كاركنان نيروي انتظامي تهران بزرگ در مرحله نخست بايد پليس خود باشند و در واقع اعمال قانون محترمانه وظيفه اصلي پليس است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11989
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است