يک شنبه 13 خرداد 1403

يمن خواستار تلاش براي مبارزه با دزدان دريايي شد

  تاريخ:يازدهم آذر 1387 ساعت 10:13   |     کد : 12063   |     مشاهده: 1483
به گزارش صنعت نیوز، يمن روز شنبه بر لزوم افزايش همکاريهاي بين المللي براي نابودي پديده دزدي دريايي در خليج عدن و درياي سرخ تاکيد کرد .

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، يمن روز شنبه بر لزوم افزايش همکاريهاي بين المللي براي نابودي پديده دزدي دريايي در خليج عدن و درياي سرخ تاکيد کرد .

هاني محمد البوعاني از مسئولان ارتش در امور دريايي يمن ديروز بر لزوم فعال شدن همکاري بين المللي ميان کشورهاي حوزه غرب اقيانوس هند ، خليج عدن و درياي سرخ براي مقابله با پديده دزدي دريايي سومالي تاکيد کرد .

البوعاني همگرايي تلاشهاي مشترک اين کشورها را از طريق امضاي يادداشت تفاهم همکاري براي مبارزه با دزدان دريايي خواستار شد .

وي افزود صنعا از هيچ تلاشي براي اجرايي کردن راهکارهاي همکاري و همگرايي در زمينه

مبارزه با تروريسم در عرصه هاي بين المللي و منطقه اي دريغ نمي کند.

اين مقام يمني اظهار داشت دولت اين کشور در استانه تشکيل يک مرکز منطقه اي در صنعا به منظور ايجاد هماهنگي و تبادل اطلاعات بين کشورهاي منطقه است . تاسيس اين مرکز يکي از راهکارهاي همکاري منطقه اي در زمينه مبارزه با پديده دزدان دريايي خواهد بود .

خبرگزاري شينهو از صنعا گزارش داد فعاليت دزدان دريايي در دريايي سرخ و اقيانوس ارام

به ويژه در خليج عدن از ابتداي سال دو هزارو هشت افزايش يافته است . بر اساس امارهاي رسمي منتشر شده ،دزدان دريايي ظرف اين مدت دستکم سي فروند کشتي را دزديدند .

در همين حال علي عبد الله صالح رييس جمهور يمن روز چهارشنبه گذشته تشکيل نيروي بين المللي را براي مقابله با دزدان دريايي در دريايي سرخ و خليج عدن خواستار شد .

عبد الله صالح تاکيد کرد جامعه جهاني بايد نيروي بين المللي تشکيل دهد تا با همکاري کشورهاي مشرف بر درياي سرخ و خليح عدن با دزدان دريايي مقابله کنند.

رييس جمهور يمن اظهار داشت دزدي دريايي ، از اقدامات تروريستي است و وزارت دفاع کشور و نيروهاي دريايي و گارد ساحلي يمن بايد وظيفه خود را درباره تامين امنيت کشتيها و امنيت دريانوردي در درياي سرخ و درياي عربي به درستي انجام دهند .

عبد الله صالح گفت اقدامات دزدان دريايي در خليج عدن تنها در صورتي پايان خواهد يافت که ساختار دولت سومالي اصلاح شود و دولتي مقتدر در اين کشور بحران زده بر سرکار ايد .

رييس جمهور يمن ياداور شد صنعا اماده همکاري با جامعه جهاني براي برقراري حفظ امنيت و ثبات در درياي سرخ و خليج عدن است .

عبد الله صالح با اشاره به امادگي کامل صنعا براي همکاري همه جانبه درباره ايجاد ثبات و امنيت در خليج عدن و درياي سرخ بر اين مسئله تاکيد کرد تا زماني که جامعه جهاني براي تشکيل دولتي مقتدر در سومالي و بازسازي ساختار موسسات ان با هم همکاري نکنند مسئله

دزدان دريايي سومالي و ربوده شدن کشتيها به قوت خود باقي خواهد ماند .

رييس جمهور يمن تصريح کرد صنعا اماده همکاري با کشتيهاي نيروي دريايي امريکا ، المان و هلند مستقر در منطقه است .

خليج عدن به ويژه ابهاي سواحل سومالي از خطرناک ترين مناطق ابي در جهان است و دزدان دريايي سومالي تاکنون تعداد زيادي از کشتيها را در اين منطقه ربوده اند .

در همين حال کشورهاي عربي پنج شنبه گذشته در نشستي مشورتي در قاهره بار ديگر بر لزوم مبارزه جدي با دزدان دريايي در خليج عدن و دريايي سرخ تاکيد کردند.

اين نشست با حضور نمايندگان کشورهاي اردن ، عربستان سعودي ، سودان ، اردن ، سومالي و اتحاديه عرب و رياست مشترک مصر و يمن در قاهره برگزار شده بود.

کشورهاي شرکت کننده در اين نشست اگرچه هيچ راهکار عملي براي مبارزه با دزدان دريايي در خليح عدن ارائه نکردند اما بر اتخاذ تصميم فوري براي مقابله اين اين پديده تاکيد کردند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12063
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است