يک شنبه 13 خرداد 1403

حملات دزدان دريايي امسال سه برابر شده است

  تاريخ:يازدهم آذر 1387 ساعت 10:16   |     کد : 12064   |     مشاهده: 1491
به گزارش صنعت نیوز، شمار کشتي هايي که دزدان دريايي تاکنون به گروگان گرفته اند به 15 کشتي مي رسد و حملات آنها نيز در سال کنوني سه برابر افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، شمار کشتي هايي که دزدان دريايي تاکنون به گروگان گرفته اند به 15 کشتي مي رسد و حملات آنها نيز در سال کنوني سه برابر افزايش يافته است.

به گزارش شبکه تلويزيوني العربيه، دزدان دريايي بيشتر کشتي هايي را که به گروگان مي گيرند، ابتدا به بندر شهر "ايل" واقع در شمال موگاديشو پايتخت سومالي مي برند.

گزارشگر العربيه با تهيه گزارشي در اين باره اعلام کرد، شهر ايل در حدود هشتصد کيلومتري شمال پايتخت سومالي قرار دارد و به "پايتخت دزدان دريايي" معروف است.

گزارشگر اين شبکه افزود: پيش از اين در سواحل اقيانوس هند در شهر ايل صيد ماهي انجام مي شد اما هم اکنون با ايستادن در اين ساحل مي توان سه کشتي متعلق به کشورهاي ترکيه، فيليپين و کره جنوبي را در ساحل مشاهده کرد. اين کشتي ها غنايم دزدان دريايي در ماه هاي گذشته است.

گزارشگر العربيه افزود: زماني که شب فرا مي رسد دزدان دريايي در قهوه خانه اي که مکان تجمع آنان به شمار مي رود، گردهم مي آيند و درباره پيروزي هاي که روز به روز نصيبشان مي شود سخن مي گويند.

يکي از دزدان دريايي در بازگو کردن عمليات ربودن يک کشتي به خبرنگار العربيه گفت: با دو قايق سريع السير مانع از حرکت يک کشتي بزرگ شديم. از کاپيتان درخواست کرديم که کشتي را متوقف کند و پس از توقف وارد عرصه کشته شده و نيروهاي آن را در يک اتاق زنداني کرديم و سپس کشتي را به شهر ايل هدايت کرديم. نيروهاي کشتي را به مدت يک ماه حبس کرديم. زماني که پول خود را گرفته و بين خود تقسيم کرديم، نيروها و کشتي را آزاد کرديم. گزارشگر العربيه افزود: ساکنان شهر ايل بسيار فقيرند و سهمي از اموالي که دزدان دريايي به دست مي آورند ندارند به همين دليل از عملکرد دزدان دريايي راضي نيستند.

يکي از ساکنان شهر ايل در گفتگو با خبرنگار العربيه گفت: داستان هايي که درباره دزدان دريايي گفته مي شود باور نکردني است. آنها در اين شهر فقير، منازل مجللي دارند.آنها اقدامات خود را از اين شهر آغاز مي کنند.ما ديگر نمي توانيم حضور آنها را در اينجا تحمل کنيم.

گزارشگر العربيه افزود: شمار کشتي هايي که دزدان دريايي تاکنون به گروگان گرفته اند به 15 کشتي مي رسد که نفتکش غول پيکر سعودي نيز از جمله اين کشتي ها است .

گزارشگر العربيه افزود: حملات دزدان دريايي در سال کنوني سه برابر شده است که طي آن ميانگين 30 ميليون دلار باج گرفته اند. شمار آنها چند هزار نفر تخمين زده مي شود که شماري از آنها نيز بازداشت شده اند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12064
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است